Avaliação em matemática: do proposto ao revelado
Assessment is a very important subject for education. It is indispensable that all teachers know the theories and conceptions of assessment so that their evaluation practice is grounded and produces results beyond the assignment of grades. Evaluating goes far beyond applying tests. The teacher must...
Autor principal: | Boeno, Leila de Souza |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/15843 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-15843 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-158432020-11-19T13:20:03Z Avaliação em matemática: do proposto ao revelado Assessment in mathematics: from the proposed to the revealed Boeno, Leila de Souza Vertuan, Rodolfo Eduardo Vertuan, Rodolfo Eduardo Pin, Aline Keryn Tortola, Emerson Aprendizagem Avaliação educacional Estratégias de aprendizagem Learning Education - Evaluation Learning strategies CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA Assessment is a very important subject for education. It is indispensable that all teachers know the theories and conceptions of assessment so that their evaluation practice is grounded and produces results beyond the assignment of grades. Evaluating goes far beyond applying tests. The teacher must consider all the construction, the reasoning, the knowledge of the student in the classroom, performing a continuous reflection during the teaching process. That is, to evaluate is part of the teaching process. The development of this research aims to know and analyze the assessment conceptions of mathematics teachers of the Elementary School final years, taking as a starting point what is proposed in the documents that guide the teaching work about evaluation and what the researches on the subject advocate, therefore, from the "proposed" to the "revealed". A avaliação é um assunto muito importante para a educação. É imprescindível que todos os professores conheçam as teorias e concepções de avaliação, de modo que sua prática avaliativa seja fundamentada e produza resultados para além da atribuição de notas. Avaliar vai muito além de aplicar provas. O docente deve considerar toda a construção, o raciocínio, o conhecimento do aluno em sala de aula, realizando uma reflexão contínua durante o processo de ensino, ou seja, avaliar é parte do processo de ensino. O desenvolvimento desta pesquisa tem por objetivo conhecer e analisar as concepções de avaliação dos professores de matemática dos anos finais do Ensino Fundamental, tomando como ponto de partida o que é proposto nos documentos que orientam o trabalho docente em relação à avaliação e o que preconizam às pesquisas que dizem do assunto, por isso, do “proposto” ao “revelado”. 2020-11-19T13:20:03Z 2020-11-19T13:20:03Z 2017-07-04 bachelorThesis BOENO, Leila de Souza. Avaliação em matemática: do proposto ao revelado. 2017. 46 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Toledo, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/15843 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Toledo Brasil Licenciatura em Matemática UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Aprendizagem Avaliação educacional Estratégias de aprendizagem Learning Education - Evaluation Learning strategies CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
spellingShingle |
Aprendizagem Avaliação educacional Estratégias de aprendizagem Learning Education - Evaluation Learning strategies CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA Boeno, Leila de Souza Avaliação em matemática: do proposto ao revelado |
description |
Assessment is a very important subject for education. It is indispensable that all teachers know the theories and conceptions of assessment so that their evaluation practice is grounded and produces results beyond the assignment of grades. Evaluating goes far beyond applying tests. The teacher must consider all the construction, the reasoning, the knowledge of the student in the classroom, performing a continuous reflection during the teaching process. That is, to evaluate is part of the teaching process. The development of this research aims to know and analyze the assessment conceptions of mathematics teachers of the Elementary School final years, taking as a starting point what is proposed in the documents that guide the teaching work about evaluation and what the researches on the subject advocate, therefore, from the "proposed" to the "revealed". |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Boeno, Leila de Souza |
author_sort |
Boeno, Leila de Souza |
title |
Avaliação em matemática: do proposto ao revelado |
title_short |
Avaliação em matemática: do proposto ao revelado |
title_full |
Avaliação em matemática: do proposto ao revelado |
title_fullStr |
Avaliação em matemática: do proposto ao revelado |
title_full_unstemmed |
Avaliação em matemática: do proposto ao revelado |
title_sort |
avaliação em matemática: do proposto ao revelado |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
BOENO, Leila de Souza. Avaliação em matemática: do proposto ao revelado. 2017. 46 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Toledo, 2017. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/15843 |
_version_ |
1805308482267643904 |
score |
10,814766 |