Aplicação de gráfico de controle NP para análise da gestão da qualidade do atendimento cirúrgico em um hospital público do interior de São Paulo
This work aims to apply NP Control Chart in managing the surgical care’s quality in a public hospital of São Paulo’s countryside. Through interviews, questionnaire and survey data, the application of control charts will seek to control the delays found in hospital surgical procedures among many stru...
Autor principal: | Silva, Leonardo de Souza Sampaio e |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/16109 |
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riut-1-161092020-11-19T18:35:40Z Aplicação de gráfico de controle NP para análise da gestão da qualidade do atendimento cirúrgico em um hospital público do interior de São Paulo NP control chart application to analysis of surgical care quality management in a public hospital at São Paulo’s countryside Silva, Leonardo de Souza Sampaio e Pontes, Joseane Broday, Evandro Eduardo Pontes, Joseane Broday, Evandro Eduardo Chin, Shih Yung Administração dos serviços de saúde Hospitais públicos Gestão da qualidade total Gráficos em engenharia Tratamento cirúrgico Health services administration Public hospitals Total quality management Engineering graphics Therapeutics, Surgical CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO This work aims to apply NP Control Chart in managing the surgical care’s quality in a public hospital of São Paulo’s countryside. Through interviews, questionnaire and survey data, the application of control charts will seek to control the delays found in hospital surgical procedures among many structures that make up the health services, public hospitals are the local and regional centers which have higher demand for treatments, procedures, and emergencies related to any disease. Among the different forms of public management and services, one of the exit strategies for theservice process problems is the use of quality tools. The effective use and implementation of these mechanisms can bring, as in addition to improving the service’s quality, such as retention costs unknowingly spent among the numerous processes that run daily. Among those mechanisms the statistical process control through NP control charts indicates the adversity of 6 points within cirurgical processes studed. In this survey it is possible to identify 3 key points that influence the sample variation from the specification of the hospital.That is, with this mechanism is possible to infer suggestions for improvement of both the process and the management of hospital services. Este trabalho visa aplicar Gráfico de Controle NP na gestão da qualidade do atendimento cirúrgico em um Hospital Público do Interiror de São Paulo. Através de entrevista, questionário e levantamento de dados, a aplicação das cartas de controle procurará controlar as demoras encontradas nos processos cirúrgicos hospitalares. Dentre as inúmeras estruturas que compõe os serviços de saúde, os hospitais públicos são os polos locais e até regionais de maior procura para tratamentos, procedimentos, e emergências relacionadas a qualquer tipo deenfermidade. Dentre as muitas formas de gestão e administração pública e de serviços, uma das estratégias de saída para as problemáticas nos processos de serviço é o uso das ferramentas da qualidade. A aplicação e uso efetivo desses mecanismos podem trazer, além do melhoramento da qualidade do serviço, comotambém,a retenção de custos despendidos inconscientemente entre os inúmeros processos executados diariamente. Dentre elas, o controle estatístico através do gráfico de controle NPindica pontos de adversidade nos 6 processos cirúrgicos estudados. Sob esse levantamento é possível identificar que existem 3 pontos chave que influenciam a variação da amostra em relação as especificações do hospital. Isto é, com este mecanismo foi possível inferir sugestões de melhoria tanto do processo como da gestão dos serviços hospitalares. 2020-11-19T18:35:39Z 2020-11-19T18:35:39Z 2017-05-15 bachelorThesis SILVA, Leonardo de Souza Sampaio e. Aplicação de gráfico de controle NP para análise da gestão da qualidade do atendimento cirúrgico em um hospital público do interior de São Paulo. 2017. 132 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Ponta Grossa, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/16109 por embargoedAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Ponta Grossa Brasil Departamento Acadêmico de Engenharia de Produção Engenharia de Produção UTFPR |
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Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
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Português |
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Administração dos serviços de saúde Hospitais públicos Gestão da qualidade total Gráficos em engenharia Tratamento cirúrgico Health services administration Public hospitals Total quality management Engineering graphics Therapeutics, Surgical CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
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Administração dos serviços de saúde Hospitais públicos Gestão da qualidade total Gráficos em engenharia Tratamento cirúrgico Health services administration Public hospitals Total quality management Engineering graphics Therapeutics, Surgical CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO Silva, Leonardo de Souza Sampaio e Aplicação de gráfico de controle NP para análise da gestão da qualidade do atendimento cirúrgico em um hospital público do interior de São Paulo |
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This work aims to apply NP Control Chart in managing the surgical care’s quality in a public hospital of São Paulo’s countryside. Through interviews, questionnaire and survey data, the application of control charts will seek to control the delays found in hospital surgical procedures among many structures that make up the health services, public hospitals are the local and regional centers which have higher demand for treatments, procedures, and emergencies related to any disease. Among the different forms of public management and services, one of the exit strategies for theservice process problems is the use of quality tools. The effective use and implementation of these mechanisms can bring, as in addition to improving the service’s quality, such as retention costs unknowingly spent among the numerous processes that run daily. Among those mechanisms the statistical process control through NP control charts indicates the adversity of 6 points within cirurgical processes studed. In this survey it is possible to identify 3 key points that influence the sample variation from the specification of the hospital.That is, with this mechanism is possible to infer suggestions for improvement of both the process and the management of hospital services. |
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