Jogos no ensino de línguas estrangeiras
This study aimed to perform a literature search on play in the lives of human beings and students’ lives in particular. The importance of play was noted in both the social and cultural evolution of mankind, in education in general and especially in children’s education. Some difficulties exist that...
Autor principal: | Kasdorf, Luiza |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/18995 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-18995 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-189952020-11-23T13:54:27Z Jogos no ensino de línguas estrangeiras Kasdorf, Luiza Gomes, Maria Lúcia de Castro Jogos educativos Ensino - Meios auxiliares Linguagem e línguas - Estudo e ensino Educational games Teaching - Aids and devices Language and languages - Study and teaching Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas This study aimed to perform a literature search on play in the lives of human beings and students’ lives in particular. The importance of play was noted in both the social and cultural evolution of mankind, in education in general and especially in children’s education. Some difficulties exist that may inhibit learning, just as there are some pre-requisites for achieving it. The need to train educators in the appropriate use of games in their educational activities was also recognized. Another objective was to determine how students evaluate their teachers’ didactic-pedagogic actions that employ educational games and their own performance in those situations. To that end, we had them fill out a questionnaire, and its results showed that the students are very conscious of the idea that with games they learn more easily. Therefore, games are useful tools for teachers. Este trabalho teve por objetivo realizar uma pesquisa bibliográfica sobre a ludicidade na vida do ser humano e em especial na dos discentes. Constatou-se a importância do lúdico tanto na evolução social e cultural da humanidade, quanto na educação em geral e, sobretudo, na infantil. Verificaram-se algumas dificuldades que podem inibir a aprendizagem, bem como alguns pré-requisitos para a realização da mesma. Percebeu-se também a necessidade de uma formação lúdica dos educadores que lhes dê subsídios para a utilização adequada de jogos em suas atividades pedagógicas. Para averiguar como os estudantes avaliam as ações didático-pedagógicas dos docentes que envolvam o uso de jogos didáticos e seu próprio desempenho nessas situações, aplicou-se um questionário, cujos resultados demonstram que os estudantes estão conscientes de que com jogos eles aprendem com maior facilidade e que, portanto, eles representam uma ferramenta muito útil na realização das ações pedagógicas dos educadores. 2020-11-23T13:54:27Z 2020-11-23T13:54:27Z 2013 specializationThesis KASDORF, Luiza. Jogos no ensino de línguas estrangeiras. 2013. 58 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/18995 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Línguas Estrangeiras Modernas |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Jogos educativos Ensino - Meios auxiliares Linguagem e línguas - Estudo e ensino Educational games Teaching - Aids and devices Language and languages - Study and teaching Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas |
spellingShingle |
Jogos educativos Ensino - Meios auxiliares Linguagem e línguas - Estudo e ensino Educational games Teaching - Aids and devices Language and languages - Study and teaching Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas Kasdorf, Luiza Jogos no ensino de línguas estrangeiras |
description |
This study aimed to perform a literature search on play in the lives of human beings and students’ lives in particular. The importance of play was noted in both the social and cultural evolution of mankind, in education in general and especially in children’s education. Some difficulties exist that may inhibit learning, just as there are some pre-requisites for achieving it. The need to train educators in the appropriate use of games in their educational activities was also recognized. Another objective was to determine how students evaluate their teachers’ didactic-pedagogic actions that employ educational games and their own performance in those situations. To that end, we had them fill out a questionnaire, and its results showed that the students are very conscious of the idea that with games they learn more easily. Therefore, games are useful tools for teachers. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Kasdorf, Luiza |
author_sort |
Kasdorf, Luiza |
title |
Jogos no ensino de línguas estrangeiras |
title_short |
Jogos no ensino de línguas estrangeiras |
title_full |
Jogos no ensino de línguas estrangeiras |
title_fullStr |
Jogos no ensino de línguas estrangeiras |
title_full_unstemmed |
Jogos no ensino de línguas estrangeiras |
title_sort |
jogos no ensino de línguas estrangeiras |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
KASDORF, Luiza. Jogos no ensino de línguas estrangeiras. 2013. 58 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/18995 |
_version_ |
1805300623039528960 |
score |
10,814766 |