Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional
The introduction of Generation Y in corporative environment has generated many changes in the area of people management, influencing and directing new forms of management on the part of leaders and co-workers, through numerous advantages, disadvantages and challenges. This study presents an analysis...
Autor principal: | Mamam, Tayane Paula de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19340 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-19340 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-193402020-11-23T18:59:45Z Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional Mamam, Tayane Paula de Carvalho, Hilda Alberton de Geração Y Mercado de trabalho Liderança Generation Y Labor market Leadership Gestão de Negócios The introduction of Generation Y in corporative environment has generated many changes in the area of people management, influencing and directing new forms of management on the part of leaders and co-workers, through numerous advantages, disadvantages and challenges. This study presents an analysis in order to propose a set of managerial competencies for manager of the Generation Y professionals in the job market. To achieve the objectives, we conducted a qualitative exploratory study using a questionnaire with professional managers who work with Y, in order to analyze the manager's capabilities to lead Generation Y professionals, identifying its main features. Resultant to this identification, it was the manager should know how to deal with the difficulties pertaining to the Y and enjoy and enjoy what these young people have to offer. A introdução da Geração Y no ambiente coorporativo gerou muitas transformações na área de Gestão de Pessoas, influenciando e direcionando novas formas de gestão por parte de líderes e colegas de trabalho, através de inúmeras vantagens, desvantagens e desafios. O presente estudo apresenta uma análise com o intuito de propor um conjunto de competências gerenciais para o gestor dos profissionais da Geração Y no mercado de trabalho. Para alcançar os objetivos, foi realizada uma pesquisa qualitativa e exploratória através de um questionário com gestores que atuam com profissionais Y, com a finalidade de analisar capacidades do gestor para liderar profissionais da Geração Y, identificando suas principais características. Resultante a esta identificação, verificou-se o gestor deve saber lidar com as dificuldades pertinentes ao grupo Y e aproveitar e usufruir os que esses jovens têm a oferecer. 2020-11-23T18:59:45Z 2020-11-23T18:59:45Z 2013-03-11 specializationThesis MAMAM, Tayane Paula de. Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional. 2012. 54 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19340 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Gestão e Economia |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Geração Y Mercado de trabalho Liderança Generation Y Labor market Leadership Gestão de Negócios |
spellingShingle |
Geração Y Mercado de trabalho Liderança Generation Y Labor market Leadership Gestão de Negócios Mamam, Tayane Paula de Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional |
description |
The introduction of Generation Y in corporative environment has generated many changes in the area of people management, influencing and directing new forms of management on the part of leaders and co-workers, through numerous advantages, disadvantages and challenges. This study presents an analysis in order to propose a set of managerial competencies for manager of the Generation Y professionals in the job market. To achieve the objectives, we conducted a qualitative exploratory study using a questionnaire with professional managers who work with Y, in order to analyze the manager's capabilities to lead Generation Y professionals, identifying its main features. Resultant to this identification, it was the manager should know how to deal with the difficulties pertaining to the Y and enjoy and enjoy what these young people have to offer. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Mamam, Tayane Paula de |
author_sort |
Mamam, Tayane Paula de |
title |
Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional |
title_short |
Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional |
title_full |
Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional |
title_fullStr |
Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional |
title_full_unstemmed |
Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional |
title_sort |
geração y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
MAMAM, Tayane Paula de. Geração Y no mercado de trabalho: como gerenciar este profissional. 2012. 54 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2012. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19340 |
_version_ |
1805324093713547264 |
score |
10,814766 |