Gestão de dados de clientes como ferramenta estratégica empresarial

This monograph aims to propose a business management process, based on customer information, as an alternative to growth and competitiveness in the Brazilian market. The research qualifies as exploratory and interpretative, performed through bibliographic research focused on the management of cus...

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Autor principal: Fischer, Felipe Eduardo
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19522
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spelling riut-1-195222020-11-23T19:50:34Z Gestão de dados de clientes como ferramenta estratégica empresarial Customer data management as a strategic business tool Fischer, Felipe Eduardo Nascimento, Décio Estevão do Nascimento, Décio Estevão do Vicentin, Ivan Carlos Paris, Wanderson Stael Mineração de dados (Computação) Negócios Empresas Sistemas de informação gerencial Data mining Business Business enterprises Management information systems CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS This monograph aims to propose a business management process, based on customer information, as an alternative to growth and competitiveness in the Brazilian market. The research qualifies as exploratory and interpretative, performed through bibliographic research focused on the management of customer data as a strategic business tool. Knowledge of Online Analytical Processing - OLAP, practices of use of BI tools, data mining and relevant theoretical literature will be presented. Through mechanisms of data mining and data analysis it is feasible to identify strategies for customer loyalty. The result of the research will present a proposal of business management process in 5 (five) steps: Feed, arrange, assembly, assess and advance; named 5As. This management process can help the success of business activities in the market. A presente monografia tem como objetivo propor um processo de gestão empresarial, a partir das informações de clientes, como uma alternativa ao crescimento e competitividade no mercado brasileiro. A pesquisa qualifica-se como exploratória e interpretativa, realizada por meio de pesquisas bibliográficas focadas na gestão de dados de clientes como ferramenta estratégica empresarial. Serão apresentados conhecimentos de Online Analytical Processing – OLAP, práticas de uso de ferramentas de Business Intelligence – BI, mineração de dados e literatura teórica pertinente. Através de mecanismos de mineração e análise de dados é viável identificar estratégias para fidelização de clientes. O resultado da pesquisa apresentará uma proposta de processo de gestão empresarial em 5 (cinco) passos: Alimentar, arranjar, agrupar, avaliar e avançar; nomeado de 5As. Este processo de gestão pode auxiliar o sucesso das atividades empresarias no mercado. 2020-11-23T19:50:34Z 2020-11-23T19:50:34Z 2018-03-07 specializationThesis FISCHER, Felipe Eduardo. Gestão de dados de clientes como ferramenta estratégica empresarial. 2018. 40 f. Trabalho de Conclusão de Curso de (Especialização em Gestão Empresarial) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19522 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Especialização em Gestão Empresarial UTFPR
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Fischer, Felipe Eduardo
Gestão de dados de clientes como ferramenta estratégica empresarial
description This monograph aims to propose a business management process, based on customer information, as an alternative to growth and competitiveness in the Brazilian market. The research qualifies as exploratory and interpretative, performed through bibliographic research focused on the management of customer data as a strategic business tool. Knowledge of Online Analytical Processing - OLAP, practices of use of BI tools, data mining and relevant theoretical literature will be presented. Through mechanisms of data mining and data analysis it is feasible to identify strategies for customer loyalty. The result of the research will present a proposal of business management process in 5 (five) steps: Feed, arrange, assembly, assess and advance; named 5As. This management process can help the success of business activities in the market.
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