Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental
This work has as its theme: The innovative practices used in the training of primary school teachers, which increasingly assume a major role in society. From the research problem generated the present work of conclusion of course: What innovative practices that teachers are using to make them more e...
Autor principal: | Romanoski, Adriana Thais |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20686 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20686 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-206862020-11-24T14:08:14Z Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental Innovative practices used in teacher training Romanoski, Adriana Thais Wojslaw, Eliane Bianchi Wojslaw, Eliane Bianchi Sandmann, André Hlenka, Vanessa Professores Metodologia Pesquisa bibliográfica Teachers Methodology Searching, Bibliographical CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO This work has as its theme: The innovative practices used in the training of primary school teachers, which increasingly assume a major role in society. From the research problem generated the present work of conclusion of course: What innovative practices that teachers are using to make them more efficient in the process of teaching learning? And what are the wishes of the contemporary students? The purpose of the course completion work is to identify the methodologies that the teacher enjoys in the process of teaching learning. Emphasizing innovative practices within the classroom is encouraging the student to be the protagonist of their knowledge. In other words, these skills of innovation indicate to us the importance of the teachers to improve themselves, always seeking in the continued formations, as new strategies to use them to transmit knowledge. To reach the objectives of the present work, the methods used were through bibliographic research. The main authors that supported the research were Freire (1998), Zabala (1998) and Libâneo (1994). Research has shown that training is fundamental and plays a very important role in the classroom. It is a concern to be attentive to everything, it results in a differentiated look in its formation that today makes all the difference in this scenario in which we live. Este trabalho teve como temática: As práticas inovadoras utilizadas na Formação de docentes do ensino fundamental, que cada vez mais assume um papel importantíssimo na sociedade. A partir do problema de pesquisa gerou o presente trabalho de conclusão de curso: Quais as práticas inovadoras que os professores estão utilizando para torná-las mais eficientes no processo de ensino aprendizagem? E quais os anseios dos alunos contemporâneos? O trabalho de conclusão de curso tem por objetivo identificar quais as metodologias que o professor usufrui no processo de ensino aprendizagem. Enfatizar as práticas inovadoras dentro de sala de aula é incentivar o aluno a ser o protagonista de seu conhecimento. Em outras palavras, essas aptidões de inovação nos indicam a importância dos professores se aperfeiçoar, sempre buscando nas formações continuadas, como novas estratégias para utilizá-las para a transmissão do conhecimento. Para alcançar os objetivos do presente trabalho, os métodos usados foram por meio da pesquisa bibliográfica. Os principais autores que fundamentaram a pesquisa foram Freire (1998), Zabala (1998) e Libâneo (1994). A pesquisa mostrou que as capacitações são fundamentais e apresenta um papel importantíssimo dentro de sala de aula. Esta preocupação de estar atento a tudo, resulta um olhar diferenciado na sua formação que hoje faz toda a diferença neste cenário em que vivemos. 2020-11-24T14:08:14Z 2020-11-24T14:08:14Z 2018-08-13 specializationThesis ROMANOSKI, Adriana Thais. Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20686 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Professores Metodologia Pesquisa bibliográfica Teachers Methodology Searching, Bibliographical CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO |
spellingShingle |
Professores Metodologia Pesquisa bibliográfica Teachers Methodology Searching, Bibliographical CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO Romanoski, Adriana Thais Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental |
description |
This work has as its theme: The innovative practices used in the training of primary school teachers, which increasingly assume a major role in society. From the research problem generated the present work of conclusion of course: What innovative practices that teachers are using to make them more efficient in the process of teaching learning? And what are the wishes of the contemporary students? The purpose of the course completion work is to identify the methodologies that the teacher enjoys in the process of teaching learning. Emphasizing innovative practices within the classroom is encouraging the student to be the protagonist of their knowledge. In other words, these skills of innovation indicate to us the importance of the teachers to improve themselves, always seeking in the continued formations, as new strategies to use them to transmit knowledge. To reach the objectives of the present work, the methods used were through bibliographic research. The main authors that supported the research were Freire (1998), Zabala (1998) and Libâneo (1994). Research has shown that training is fundamental and plays a very important role in the classroom. It is a concern to be attentive to everything, it results in a differentiated look in its formation that today makes all the difference in this scenario in which we live. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Romanoski, Adriana Thais |
author_sort |
Romanoski, Adriana Thais |
title |
Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental |
title_short |
Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental |
title_full |
Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental |
title_fullStr |
Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental |
title_full_unstemmed |
Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental |
title_sort |
práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
ROMANOSKI, Adriana Thais. Práticas inovadoras utilizadas na formação de docentes do ensino fundamental. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20686 |
_version_ |
1805316943768453120 |
score |
10,814766 |