A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física
This work was themed The socio-cultural theory of Vygotsky, as guiding the activities of experimental physics. The search for methods to improve the process of teaching and learning and to arouse the students' interest in the subject of Physics, has been much discussed in academic and school. T...
Autor principal: | Moraes, Andressa Cristina Antunes |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20859 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20859 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-208592020-11-24T14:25:56Z A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física Moraes, Andressa Cristina Antunes Sehn, Elizandra Ensino - Metodologia Aprendizagem experimental Física - Experiências Teaching - Methodology Experiential learning Physics - Experiments Educação: Métodos e técnicas de Ensino This work was themed The socio-cultural theory of Vygotsky, as guiding the activities of experimental physics. The search for methods to improve the process of teaching and learning and to arouse the students' interest in the subject of Physics, has been much discussed in academic and school. The experimental activities have been a good way for this awakening of interest and the pursuit of improving learning. The socio-cultural theory of Vygotsky behind pedagogical guidelines and appropriate indications for the possible outcomes and desired in a physics class that uses experimental activity. Este trabalho têm como temática a Teoria sócio-cultural de Vygotsky, como norteadora das atividades experimentais de Física. A busca por metodologias que melhorem o processo de ensino e de aprendizagem e que despertem o interesse dos alunos pela disciplina de Física, vem sido muito discutida no meio acadêmico e escolar. As atividades experimentais tem sido um bom caminho para esse despertar de interesse e na busca da melhoria da aprendizagem. A Teoria sócio-cultural de Vygotsky traz orientações pedagógicas e indicações adequadas para os resultados possíveis e almejados em uma aula de Física que utiliza atividade experimental. 2020-11-24T14:25:56Z 2020-11-24T14:25:56Z 2013-11-30 specializationThesis MORAES, Andressa Cristina Antunes. A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física. 2013. 32 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20859 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Ensino - Metodologia Aprendizagem experimental Física - Experiências Teaching - Methodology Experiential learning Physics - Experiments Educação: Métodos e técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Ensino - Metodologia Aprendizagem experimental Física - Experiências Teaching - Methodology Experiential learning Physics - Experiments Educação: Métodos e técnicas de Ensino Moraes, Andressa Cristina Antunes A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física |
description |
This work was themed The socio-cultural theory of Vygotsky, as guiding the activities of experimental physics. The search for methods to improve the process of teaching and learning and to arouse the students' interest in the subject of Physics, has been much discussed in academic and school. The experimental activities have been a good way for this awakening of interest and the pursuit of improving learning. The socio-cultural theory of Vygotsky behind pedagogical guidelines and appropriate indications for the possible outcomes and desired in a physics class that uses experimental activity. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Moraes, Andressa Cristina Antunes |
author_sort |
Moraes, Andressa Cristina Antunes |
title |
A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física |
title_short |
A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física |
title_full |
A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física |
title_fullStr |
A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física |
title_full_unstemmed |
A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física |
title_sort |
teoria sócio-cultural de vygotsky orientando as atividades experimentais em física |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
MORAES, Andressa Cristina Antunes. A teoria sócio-cultural de Vygotsky orientando as atividades experimentais em física. 2013. 32 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20859 |
_version_ |
1805322119207190528 |
score |
10,814766 |