O papel do professor diante do bullying na sala de aula

This work had as theme the teacher's paper before the bullying in the classroom, tends as objective verifies the researched teachers they possess appropriate knowledge to help in the prevention of the bullying, and also if their attitudes before to the students they can or not to cause favorabl...

ver descrição completa

Autor principal: Oliveira, Willer Carlos de
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20993
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-20993
recordtype dspace
spelling riut-1-209932020-11-24T14:47:34Z O papel do professor diante do bullying na sala de aula Oliveira, Willer Carlos de Gomes, João Enzio Assédio nas escolas Discriminação na educação Professores - Atitudes Hasassment in schools Discrimination in education Teachers - Attitudes Educação: Métodos e Técnicas de Ensino This work had as theme the teacher's paper before the bullying in the classroom, tends as objective verifies the researched teachers they possess appropriate knowledge to help in the prevention of the bullying, and also if their attitudes before to the students they can or not to cause favorable situations to he/she practices her/it of the bullying. This work approaches that the teacher's paper is not only inside it of to prevent and to combat the bullying of the classroom, but also display that the teachers' actions with the students can generate the bullying in the daily school. The methodological procedures were the studies of the theoretical referenciais and the application of questionnaires for teachers of the fundamental and medium teaching of a public school and other matter in the Municipal district of Cidade Gaúcha, Paraná. Este trabalho teve como temática o papel do professor diante do bullying na sala de aula, tendo como objetivo verificar se os professores pesquisados possuem conhecimento adequado para ajudar na prevenção do bullying, e também se suas atitudes perante aos alunos podem ou não ocasionar situações propícias à pratica do bullying. Este trabalho aborda que o papel do professor não é somente o de prevenir e combater o bullying dentro da sala de aula, mas também mostra que as ações dos professores com os alunos podem gerar o bullying no cotidiano escolar. Os procedimentos metodológicos foram os estudos dos referenciais teóricos e a aplicação de questionários para professores do ensino fundamental e médio de uma escola pública e outra particular no Município de Cidade Gaúcha, Paraná. 2020-11-24T14:47:33Z 2020-11-24T14:47:33Z 2012-11-30 specializationThesis OLIVEIRA, Willer Carlos de. O papel do professor diante do bullying na sala de aula. 2012. 46 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20993 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Assédio nas escolas
Discriminação na educação
Professores - Atitudes
Hasassment in schools
Discrimination in education
Teachers - Attitudes
Educação: Métodos e Técnicas de Ensino
spellingShingle Assédio nas escolas
Discriminação na educação
Professores - Atitudes
Hasassment in schools
Discrimination in education
Teachers - Attitudes
Educação: Métodos e Técnicas de Ensino
Oliveira, Willer Carlos de
O papel do professor diante do bullying na sala de aula
description This work had as theme the teacher's paper before the bullying in the classroom, tends as objective verifies the researched teachers they possess appropriate knowledge to help in the prevention of the bullying, and also if their attitudes before to the students they can or not to cause favorable situations to he/she practices her/it of the bullying. This work approaches that the teacher's paper is not only inside it of to prevent and to combat the bullying of the classroom, but also display that the teachers' actions with the students can generate the bullying in the daily school. The methodological procedures were the studies of the theoretical referenciais and the application of questionnaires for teachers of the fundamental and medium teaching of a public school and other matter in the Municipal district of Cidade Gaúcha, Paraná.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Oliveira, Willer Carlos de
author_sort Oliveira, Willer Carlos de
title O papel do professor diante do bullying na sala de aula
title_short O papel do professor diante do bullying na sala de aula
title_full O papel do professor diante do bullying na sala de aula
title_fullStr O papel do professor diante do bullying na sala de aula
title_full_unstemmed O papel do professor diante do bullying na sala de aula
title_sort o papel do professor diante do bullying na sala de aula
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation OLIVEIRA, Willer Carlos de. O papel do professor diante do bullying na sala de aula. 2012. 46 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20993
_version_ 1805302125659422720
score 10,814766