O papel do professor diante do bullying na sala de aula
This work had as theme the teacher's paper before the bullying in the classroom, tends as objective verifies the researched teachers they possess appropriate knowledge to help in the prevention of the bullying, and also if their attitudes before to the students they can or not to cause favorabl...
Autor principal: | Oliveira, Willer Carlos de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20993 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20993 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-209932020-11-24T14:47:34Z O papel do professor diante do bullying na sala de aula Oliveira, Willer Carlos de Gomes, João Enzio Assédio nas escolas Discriminação na educação Professores - Atitudes Hasassment in schools Discrimination in education Teachers - Attitudes Educação: Métodos e Técnicas de Ensino This work had as theme the teacher's paper before the bullying in the classroom, tends as objective verifies the researched teachers they possess appropriate knowledge to help in the prevention of the bullying, and also if their attitudes before to the students they can or not to cause favorable situations to he/she practices her/it of the bullying. This work approaches that the teacher's paper is not only inside it of to prevent and to combat the bullying of the classroom, but also display that the teachers' actions with the students can generate the bullying in the daily school. The methodological procedures were the studies of the theoretical referenciais and the application of questionnaires for teachers of the fundamental and medium teaching of a public school and other matter in the Municipal district of Cidade Gaúcha, Paraná. Este trabalho teve como temática o papel do professor diante do bullying na sala de aula, tendo como objetivo verificar se os professores pesquisados possuem conhecimento adequado para ajudar na prevenção do bullying, e também se suas atitudes perante aos alunos podem ou não ocasionar situações propícias à pratica do bullying. Este trabalho aborda que o papel do professor não é somente o de prevenir e combater o bullying dentro da sala de aula, mas também mostra que as ações dos professores com os alunos podem gerar o bullying no cotidiano escolar. Os procedimentos metodológicos foram os estudos dos referenciais teóricos e a aplicação de questionários para professores do ensino fundamental e médio de uma escola pública e outra particular no Município de Cidade Gaúcha, Paraná. 2020-11-24T14:47:33Z 2020-11-24T14:47:33Z 2012-11-30 specializationThesis OLIVEIRA, Willer Carlos de. O papel do professor diante do bullying na sala de aula. 2012. 46 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20993 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Assédio nas escolas Discriminação na educação Professores - Atitudes Hasassment in schools Discrimination in education Teachers - Attitudes Educação: Métodos e Técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Assédio nas escolas Discriminação na educação Professores - Atitudes Hasassment in schools Discrimination in education Teachers - Attitudes Educação: Métodos e Técnicas de Ensino Oliveira, Willer Carlos de O papel do professor diante do bullying na sala de aula |
description |
This work had as theme the teacher's paper before the bullying in the classroom, tends as objective verifies the researched teachers they possess appropriate knowledge to help in the prevention of the bullying, and also if their attitudes before to the students they can or not to cause favorable situations to he/she practices her/it of the bullying. This work approaches that the teacher's paper is not only inside it of to prevent and to combat the bullying of the classroom, but also display that the teachers' actions with the students can generate the bullying in the daily school. The methodological procedures were the studies of the theoretical referenciais and the application of questionnaires for teachers of the fundamental and medium teaching of a public school and other matter in the Municipal district of Cidade Gaúcha, Paraná. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Oliveira, Willer Carlos de |
author_sort |
Oliveira, Willer Carlos de |
title |
O papel do professor diante do bullying na sala de aula |
title_short |
O papel do professor diante do bullying na sala de aula |
title_full |
O papel do professor diante do bullying na sala de aula |
title_fullStr |
O papel do professor diante do bullying na sala de aula |
title_full_unstemmed |
O papel do professor diante do bullying na sala de aula |
title_sort |
o papel do professor diante do bullying na sala de aula |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
OLIVEIRA, Willer Carlos de. O papel do professor diante do bullying na sala de aula. 2012. 46 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20993 |
_version_ |
1805302125659422720 |
score |
10,814766 |