Jogos digitais no ensino de história: estratégias para a aprendizagem no ensino fundamental
This work was themed digital games in history teaching through the initial emphasis on the importance of technology in building a society in constant transformation process, as can be seen today. This study wants to turn to the importance of teaching history through digital games as a way to make th...
Autor principal: | Branco, Janaina Piron |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21057 |
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riut-1-210572020-11-24T15:00:29Z Jogos digitais no ensino de história: estratégias para a aprendizagem no ensino fundamental Branco, Janaina Piron Nicodem, Maria Fatima Menegazzo Nicodem, Maria Fatima Menegazzo Santos, Cidmar Ortiz dos Silva, Elisangela Alves dos Reis Tecnologia educacional Educação - Efeito das inovações tecnológicas Método de estudo Educational technology Education - Effect of technological innovations on Study skills CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO This work was themed digital games in history teaching through the initial emphasis on the importance of technology in building a society in constant transformation process, as can be seen today. This study wants to turn to the importance of teaching history through digital games as a way to make the process of teaching this discipline, more dynamic and cheerful. The work proposed here turns to the question of history teaching with the use of digital games. Discuss the importance of an education that suits new social issues such as technological advances and the franc digital development, is crucial in order to provide students with an innovative and current way of understanding the importance of each of the subjects to be studied. This study proposes a close look at the development of technologies and their role in the educational context. this study is justified by presenting ways of using technology for teaching history, taking advantage of these skills towards building a more robust and effective knowledge. The overall objective has focused on the possibility of offering a more attractive, dynamic and interesting for students who already struggle daily with the technologies teaching history. The specific objectives of this monograph is backed follows: point possibilities for using the technology skills of students to the teaching of history; discuss how history can be interesting for the current education; and present ways to use digital games in teaching history. Este trabalho teve como temática os jogos digitais no ensino de história, através do destaque inicial sobre a importância das tecnologias na construção de uma sociedade em constante processo de transformação, como é possível observar na atualidade. O presente estudo quer voltar-se para a importância do ensino de História através dos jogos digitais como forma de tornar o processo de ensino desta disciplina, mais dinâmico e alegre. O trabalho aqui proposto volta-se para a questão do ensino de História com a utilização de jogos digitais. Discutir a importância de um ensino que se adapte às novas questões sociais, como os avanços tecnológicos e o franco desenvolvimento digital, é fundamental para que se ofereça aos alunos uma forma inovadora e atual de compreender a importância de cada uma das disciplinas a serem estudadas. Esse estudo propõe um olhar mais atento sobre o desenvolvimento das tecnologias e o seu papel no contexto educacional. O presente estudo se justifica por apresentar formas de utilizar as tecnologias para o ensino de História, aproveitando essas habilidades em prol da construção de um conhecimento mais sólido e efetivo. O objetivo geral se concentrou em oferecer a possibilidade de um ensino de História mais atraente, dinâmico e interessante para os alunos, que já se deparam diariamente com as tecnologias. Como objetivos específicos, esta monografia se respaldou dos seguintes itens: apontar possibilidades de utilização das habilidades tecnológicas dos alunos para o ensino de História; discutir como a História pode ser interessante para a educação atual; e apresentar maneiras de utilizar jogos digitais no ensino de História. 2020-11-24T15:00:28Z 2020-11-24T15:00:28Z 2014-10-24 specializationThesis BRANCO, Janaina Piron. Jogos digitais no ensino de história: estratégias para a aprendizagem no ensino fundamental. 2014. 49 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21057 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR |
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Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
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Português |
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This work was themed digital games in history teaching through the initial emphasis on the importance of technology in building a society in constant transformation process, as can be seen today. This study wants to turn to the importance of teaching history through digital games as a way to make the process of teaching this discipline, more dynamic and cheerful. The work proposed here turns to the question of history teaching with the use of digital games. Discuss the importance of an education that suits new social issues such as technological advances and the franc digital development, is crucial in order to provide students with an innovative and current way of understanding the importance of each of the subjects to be studied. This study proposes a close look at the development of technologies and their role in the educational context. this study is justified by presenting ways of using technology for teaching history, taking advantage of these skills towards building a more robust and effective knowledge. The overall objective has focused on the possibility of offering a more attractive, dynamic and interesting for students who already struggle daily with the technologies teaching history. The specific objectives of this monograph is backed follows: point possibilities for using the technology skills of students to the teaching of history; discuss how history can be interesting for the current education; and present ways to use digital games in teaching history. |
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BRANCO, Janaina Piron. Jogos digitais no ensino de história: estratégias para a aprendizagem no ensino fundamental. 2014. 49 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. |
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