Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno

This work had as its theme the reflexes of the social environment in student learning, constituting a bibliographical research addressing relevant points of the social life of an individual. A general approach has been made to find out if learning problems relate only to the school environment or if...

ver descrição completa

Autor principal: Santos, Rosiléia Aparecida Fantin
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21168
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-21168
recordtype dspace
spelling riut-1-211682020-11-24T15:27:07Z Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno Reflexes of the social environment in student learning Santos, Rosiléia Aparecida Fantin Hlenka, Vanessa Hlenka, Vanessa Santos, Nelson dos Donel, Marlene Lucia Holz Interação social em crianças Aprendizagem Crianças - Desenvolvimento Social interaction in children Learning Child development CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO This work had as its theme the reflexes of the social environment in student learning, constituting a bibliographical research addressing relevant points of the social life of an individual. A general approach has been made to find out if learning problems relate only to the school environment or if there is also interference in the family and social environment and if the way in which the classes are conducted or more factors are involved in the difficulties presented. The society, the family and the school exert influence in the learning of each one. There are several points that can interfere in this process, being environmental, physiological and psychological. The whole environment where the student is inserted influences in some way. In this work we have researched a little about each of these points, as well as ways to reverse the negative points, improving performance and development within the school. Este trabalho teve como temática os reflexos do meio social na aprendizagem do aluno, constituindo-se de uma pesquisa bibliográfica abordando pontos relevantes do convívio social da vida de um indivíduo. Fez-se uma abordagem geral buscando saber se os problemas de aprendizagem dizem respeito somente ao ambiente escolar, da forma de desenvolvimento das aulas, ou se também ocorrem por interferências do ambientes familiar, social, nas dificuldades apresentadas. A sociedade, a família e a escola exercem influências na aprendizagem. São vários os pontos que podem interferir nesse processo, sendo eles ambientais, fisiológicos e psicológicos. Todo o meio onde o aluno está inserido influencia de alguma forma. Neste trabalho foi pesquisado um pouco sobre cada um desses aspectos interferentes bem como, formas de para melhorar o desempenho e formas de desenvolvimento dentro da escola. 2020-11-24T15:27:05Z 2020-11-24T15:27:05Z 2018-08-10 specializationThesis SANTOS, Rosiléia Aparecida Fantin. Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21168 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Interação social em crianças
Aprendizagem
Crianças - Desenvolvimento
Social interaction in children
Learning
Child development
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO
spellingShingle Interação social em crianças
Aprendizagem
Crianças - Desenvolvimento
Social interaction in children
Learning
Child development
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO
Santos, Rosiléia Aparecida Fantin
Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno
description This work had as its theme the reflexes of the social environment in student learning, constituting a bibliographical research addressing relevant points of the social life of an individual. A general approach has been made to find out if learning problems relate only to the school environment or if there is also interference in the family and social environment and if the way in which the classes are conducted or more factors are involved in the difficulties presented. The society, the family and the school exert influence in the learning of each one. There are several points that can interfere in this process, being environmental, physiological and psychological. The whole environment where the student is inserted influences in some way. In this work we have researched a little about each of these points, as well as ways to reverse the negative points, improving performance and development within the school.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Santos, Rosiléia Aparecida Fantin
author_sort Santos, Rosiléia Aparecida Fantin
title Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno
title_short Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno
title_full Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno
title_fullStr Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno
title_full_unstemmed Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno
title_sort reflexos do meio social na aprendizagem do aluno
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation SANTOS, Rosiléia Aparecida Fantin. Reflexos do meio social na aprendizagem do aluno. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21168
_version_ 1805324217180225536
score 10,814766