Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações
This work had as its theme the students' difficulties at 7th grade with four mathematical basic operations, considering that at this stage of teaching that content should already be mastered by students because from these concepts they could move forward and have the skills to learn subjects mo...
Autor principal: | Ferreira, Camila Vieira |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21942 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-21942 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-219422020-11-24T19:24:55Z Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações Ferreira, Camila Vieira Scherpinski, Neusa Idick Conhecimento e aprendizagem Matemática - Estudo e ensino Distúrbios da aprendizagem Knowledge and learning Mathematics - Study and teaching Learning disabilities Ensino de Ciências This work had as its theme the students' difficulties at 7th grade with four mathematical basic operations, considering that at this stage of teaching that content should already be mastered by students because from these concepts they could move forward and have the skills to learn subjects more complexes that require a well-developed abstract thinking and mastery of basic factors relating to learning math, such as calculating mental and autonomy in solving mathematical problems. Here at work rather than theoretical aspect involves learning math, the results of the survey of students at a public school in the periphery in order to know the clientele that would be observed and the teachers of this city, finding their aspirations and major difficulties encountered in the teaching of mathematics and four operations. With the results from the interviews and observation of students during the year we raise hypotheses regarding the reasons presented in the 7th grade still many difficulties with respect to the domain of the four mathematical operations. Este trabalho teve como temática as dificuldades dos alunos de 7º ano com as quatro operações matemáticas básicas, considerando que nessa etapa de ensino esse conteúdo já deveria ser dominado pelos alunos, pois a partir desses conceitos eles poderiam avançar e teriam as habilidades necessárias para aprender temas mais complexos que exigem um pensamento abstrato bem desenvolvido e o domínio de fatores básicos referentes ao aprendizado matemático, como o cálculo mental e a autonomia na resolução de problemas matemáticos. Apresentado durante o trabalho um pouco do aspecto teórico que envolve o aprendizado matemático, os resultados da pesquisa feita com alunos de uma escola pública da periferia com o objetivo de conhecer a clientela que seria observada e com os professores desse município, descobrindo seus anseios e as maiores dificuldades encontradas no ensino da matemática e das quatro operações. Com os resultados nas entrevistas e a observação dos alunos durante o ano pode-se levantar hipóteses com relação aos motivos de apresentarem ainda no 7º ano tantas dificuldades com relação ao domínio das quatro operações matemáticas. 2020-11-24T19:24:55Z 2020-11-24T19:24:55Z 2013-03-22 specializationThesis FERREIRA, Camila Vieira. Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações. 2013. 34 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21942 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Conhecimento e aprendizagem Matemática - Estudo e ensino Distúrbios da aprendizagem Knowledge and learning Mathematics - Study and teaching Learning disabilities Ensino de Ciências |
spellingShingle |
Conhecimento e aprendizagem Matemática - Estudo e ensino Distúrbios da aprendizagem Knowledge and learning Mathematics - Study and teaching Learning disabilities Ensino de Ciências Ferreira, Camila Vieira Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações |
description |
This work had as its theme the students' difficulties at 7th grade with four mathematical basic operations, considering that at this stage of teaching that content should already be mastered by students because from these concepts they could move forward and have the skills to learn subjects more complexes that require a well-developed abstract thinking and mastery of basic factors relating to learning math, such as calculating mental and autonomy in solving mathematical problems. Here at work rather than theoretical aspect involves learning math, the results of the survey of students at a public school in the periphery in order to know the clientele that would be observed and the teachers of this city, finding their aspirations and major difficulties encountered in the teaching of mathematics and four operations. With the results from the interviews and observation of students during the year we raise hypotheses regarding the reasons presented in the 7th grade still many difficulties with respect to the domain of the four mathematical operations. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Ferreira, Camila Vieira |
author_sort |
Ferreira, Camila Vieira |
title |
Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações |
title_short |
Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações |
title_full |
Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações |
title_fullStr |
Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações |
title_full_unstemmed |
Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações |
title_sort |
um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
FERREIRA, Camila Vieira. Um estudo sobre as dificuldades dos alunos de 7º ano para compreender as quatro operações. 2013. 34 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21942 |
_version_ |
1805305427882147840 |
score |
10,814766 |