Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática
In this paper, a reflection on evaluation in the school environment, and as a result had an experience with fault analysis and troubleshooting, developed with students from 8th grade of elementary school, a public school. For this, he was employed a test from the solutions found and the errors commi...
Autor principal: | Gomes, Antônio Carlos Buraneli |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21958 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-21958 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-219582020-11-24T19:26:43Z Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática Gomes, Antônio Carlos Buraneli Bresolin, Adriano de Andrade Aprendizagem Ensino - Meios auxiliares Avaliação educacional Learning Teaching - Aids and devices Education - Evaluation Ensino de Ciências In this paper, a reflection on evaluation in the school environment, and as a result had an experience with fault analysis and troubleshooting, developed with students from 8th grade of elementary school, a public school. For this, he was employed a test from the solutions found and the errors committed. In this sense were made some suggestions for interventions, which could lead the student to discover their errors and pursue in the learning process, where it is believed that the evaluation presents a transformative reflection in action, in which drives the new reflections. Therefore, the permanent reflection of educator about your reality and followed step by step the learner will have as its path to knowledge construction. Neste trabalho, realizou-se uma reflexão sobre a avaliação no ambiente escolar, e como resultado apresentou uma experiência com análise de erros e resolução de problemas, desenvolvida com alunos de 8ª série do Ensino Fundamental de uma escola de rede pública. Para tanto, foi empregado um teste que a partir das soluções encontradas e os erros cometidos. Nesse sentido foram realizadas algumas sugestões de intervenções, que poderiam levar o aluno a descobrir seus erros e prosseguir no processo de aprendizagem, onde se acredita que a avaliação apresenta uma reflexão transformadora em ação, no qual impulsiona a novas reflexões. Portanto, a reflexão permanente do educador sobre sua realidade e acompanhamento passo a passo do educando terá como sua trajetória a construção do conhecimento. 2020-11-24T19:26:42Z 2020-11-24T19:26:42Z 2013-03-09 specializationThesis GOMES, Antônio Carlos Buraneli. Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática. 2013. 44 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21958 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Aprendizagem Ensino - Meios auxiliares Avaliação educacional Learning Teaching - Aids and devices Education - Evaluation Ensino de Ciências |
spellingShingle |
Aprendizagem Ensino - Meios auxiliares Avaliação educacional Learning Teaching - Aids and devices Education - Evaluation Ensino de Ciências Gomes, Antônio Carlos Buraneli Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática |
description |
In this paper, a reflection on evaluation in the school environment, and as a result had an experience with fault analysis and troubleshooting, developed with students from 8th grade of elementary school, a public school. For this, he was employed a test from the solutions found and the errors committed. In this sense were made some suggestions for interventions, which could lead the student to discover their errors and pursue in the learning process, where it is believed that the evaluation presents a transformative reflection in action, in which drives the new reflections. Therefore, the permanent reflection of educator about your reality and followed step by step the learner will have as its path to knowledge construction. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Gomes, Antônio Carlos Buraneli |
author_sort |
Gomes, Antônio Carlos Buraneli |
title |
Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática |
title_short |
Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática |
title_full |
Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática |
title_fullStr |
Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática |
title_full_unstemmed |
Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática |
title_sort |
os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
GOMES, Antônio Carlos Buraneli. Os procedimentos de uma avaliação escolar no ensino de matemática. 2013. 44 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21958 |
_version_ |
1805296891997454336 |
score |
10,814766 |