A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral
The purpose of this work was considered the various alternatives that can bring well-being to very young learners (7-8 years) enrolled in school full-time, staying in schools for the period from 7: 00hs until 16: 10 am, for 5 days a week (Monday to Friday). To receive award lessons of curricular wor...
Autor principal: | D'Alkmin, Angelina |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22010 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-22010 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-220102020-11-24T19:33:13Z A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral The importance of yoga practice by students of children's education in full-time school D'Alkmin, Angelina Friedrich, Leidi Cecilia Friedrich, Leidi Cecilia Friedrich, Leidi Cecilia Friedrich, Leidi Cecilia Qualidade de vida Crianças - Desenvolvimento Relaxamento Quality of life Child development Relaxation CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO The purpose of this work was considered the various alternatives that can bring well-being to very young learners (7-8 years) enrolled in school full-time, staying in schools for the period from 7: 00hs until 16: 10 am, for 5 days a week (Monday to Friday). To receive award lessons of curricular workshop health and quality of life, on the Board of Araraquara Teaching / SP, the start was given to the performance of activities related to the project presented in the application, the Full Time School (ETI) Ernesto Masselani , located in Matão/SP. All development work took place in the school year period of 2015. With this work can demonstrate the need for effective yoga practice for students who attend school full-time, and the results support the efficacy and human development achieved in certain period, which can be offered in the extra curriculum of the school, the exact legal and intentional manner. A proposta desse trabalho foi considerar as diversas alternativas que possam trazer bem estar a alunos de tenra idade (7-8 anos), matriculadas em escola de tempo integral, que permanecem na instituição escolar pelo período das 7:00 hs até as 16:10hs, durante 5 dias da semana (de segunda a sexta feira). Ao receber atribuição de aulas da oficina curricular de saúde e qualidade de vida, junto à Diretoria de Ensino de Araraquara/SP, deu-se início ao desempenho das atividades inerentes ao projeto apresentado na inscrição, na Escola de Tempo Integral (E.T.I.) Ernesto Masselani, localizada na cidade de Matão/SP. Todo o desenvolvimento do trabalho ocorreu no período do ano letivo de 2015. Com esse trabalho pode-se demonstrar a efetiva necessidade da prática de yoga em alunos que frequentam a escola de tempo integral, e os resultados comprovaram a eficácia e o desenvolvimento humano alcançado em determinado período, onde se pode oferecer na grade extracurricular da escola, nos exatos moldes legais e intencionais. 2020-11-24T19:33:12Z 2020-11-24T19:33:12Z 2015-12-05 specializationThesis D’ALKMIN, Angelina. A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral. 2015. 33 f. Monografia (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22010 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Especialização em Ensino de Ciências UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Qualidade de vida Crianças - Desenvolvimento Relaxamento Quality of life Child development Relaxation CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Qualidade de vida Crianças - Desenvolvimento Relaxamento Quality of life Child development Relaxation CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO D'Alkmin, Angelina A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral |
description |
The purpose of this work was considered the various alternatives that can bring well-being to very young learners (7-8 years) enrolled in school full-time, staying in schools for the period from 7: 00hs until 16: 10 am, for 5 days a week (Monday to Friday). To receive award lessons of curricular workshop health and quality of life, on the Board of Araraquara Teaching / SP, the start was given to the performance of activities related to the project presented in the application, the Full Time School (ETI) Ernesto Masselani , located in Matão/SP. All development work took place in the school year period of 2015. With this work can demonstrate the need for effective yoga practice for students who attend school full-time, and the results support the efficacy and human development achieved in certain period, which can be offered in the extra curriculum of the school, the exact legal and intentional manner. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
D'Alkmin, Angelina |
author_sort |
D'Alkmin, Angelina |
title |
A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral |
title_short |
A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral |
title_full |
A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral |
title_fullStr |
A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral |
title_full_unstemmed |
A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral |
title_sort |
importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
D’ALKMIN, Angelina. A importância da prática de yoga por alunos do ensino infantil em escola de tempo integral. 2015. 33 f. Monografia (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2015. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22010 |
_version_ |
1805308867338305536 |
score |
10,814766 |