Compras como função colaborativa
The objective of this work and to identify the variables used in the purchasing decision of the companies and show that it is possible to seek purchasing strategies and to match the processes with the added corporate strategy, so that there is no abusive repurchase within the Organization. For the p...
Autor principal: | Gama, Vinicius de Paula |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/23757 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-23757 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-237572021-01-07T06:10:24Z Compras como função colaborativa Buying as a collaborative function Gama, Vinicius de Paula Manica, Ricardo Manica, Ricardo Lima, Luciana Vieira de Basseto, Luci Ines Compras Inteligência competitiva (Administração) Estratégia Processo decisório Shopping Business intelligence Strategy Decision making CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS The objective of this work and to identify the variables used in the purchasing decision of the companies and show that it is possible to seek purchasing strategies and to match the processes with the added corporate strategy, so that there is no abusive repurchase within the Organization. For the performance of this work, a descriptive method was used, where knowledge is based through, bibliographic studies that it was understood that it is possible to reach an objective through the variables researched in books and articles, how a purchasing process, with this we can obtain a reorganization in the internal processes of type: 1) Control and registration of suppliers and process measurement, 2) Control of purchases and prices 3) Back up numbers 4) Changes in purchase requisitions with more information and specifications of what one wants to buy, 5) Increase in the financial analysis of suppliers, 6) Possible to identify the increase in the back up of prices after quotations. And that way we will have a concrete result of what was done or if there was a difference in costs. O objetivo deste trabalho e identificar as variáveis utilizadas na decisão de compras da empresas e mostrar que é possível buscar as estratégias de compras e igualar os processos com a estratégia corporativa aditada, para que não ocorra uma recompra abusiva dentro da organização. Para a realização deste trabalho foi utilizado método descritivo, onde o conhecimento é fundamentado através de, estudos bibliográficos que se entendeu que é possível se chegar a um objetivo através das variáveis pesquisados em livros e artigos, de como se faz um processo de compras, com isso podemos obter uma reorganização nos processos internos do tipo: 1) Controle e registro de fornecedores e aferição do processo, 2) Controle de compras e preços 3) Números de back up 4) Mudanças nas requisições de compras com mais informações e especificações do que se quer comprar, 5) Aumento na análise financeira dos fornecedores, 6) Possível identificar o aumento no back up de preços após as cotações. E dessa forma teremos um resultado concreto do que foi feito ou se houve sim diferença nos custos. 2021-01-06T17:09:20Z 2021-01-06T17:09:20Z 2018-07-14 specializationThesis GAMA, Vinicius de Paula. Compras como função colaborativa. 2018 Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Gestão Empresarial) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/23757 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Especialização em Gestão Empresarial UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Compras Inteligência competitiva (Administração) Estratégia Processo decisório Shopping Business intelligence Strategy Decision making CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS |
spellingShingle |
Compras Inteligência competitiva (Administração) Estratégia Processo decisório Shopping Business intelligence Strategy Decision making CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS Gama, Vinicius de Paula Compras como função colaborativa |
description |
The objective of this work and to identify the variables used in the purchasing decision of the companies and show that it is possible to seek purchasing strategies and to match the processes with the added corporate strategy, so that there is no abusive repurchase within the Organization. For the performance of this work, a descriptive method was used, where knowledge is based through, bibliographic studies that it was understood that it is possible to reach an objective through the variables researched in books and articles, how a purchasing process, with this we can obtain a reorganization in the internal processes of type: 1) Control and registration of suppliers and process measurement, 2) Control of purchases and prices 3) Back up numbers 4) Changes in purchase requisitions with more information and specifications of what one wants to buy, 5) Increase in the financial analysis of suppliers, 6) Possible to identify the increase in the back up of prices after quotations. And that way we will have a concrete result of what was done or if there was a difference in costs. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Gama, Vinicius de Paula |
author_sort |
Gama, Vinicius de Paula |
title |
Compras como função colaborativa |
title_short |
Compras como função colaborativa |
title_full |
Compras como função colaborativa |
title_fullStr |
Compras como função colaborativa |
title_full_unstemmed |
Compras como função colaborativa |
title_sort |
compras como função colaborativa |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2021 |
citation |
GAMA, Vinicius de Paula. Compras como função colaborativa. 2018 Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Gestão Empresarial) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2018. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/23757 |
_version_ |
1805306013659693056 |
score |
10,814766 |