Avaliação das propriedades mecânicas do concreto com adição de resíduo metálico de torno

This work analyzes the mechanical behavior of concrete with the addition of SAE 1045 steel residue, obtained from the process of manufacturing parts of the metal mechanical industry. The residue was cut to size 35 mm, similar to industrialized short steel fibers, and was added in the volumetric frac...

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Autor principal: Beal, Rafael Eduardo Herkert
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2021
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/24105
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spelling riut-1-241052021-02-06T06:10:21Z Avaliação das propriedades mecânicas do concreto com adição de resíduo metálico de torno Evaluation of the mechanical properties of concrete with addition of steel residue Beal, Rafael Eduardo Herkert Savaris, Gustavo Balestra, Carlos Eduardo Tino Bressiani, Lucia Savaris, Gustavo Fibras de metal Concreto - Aditivos Agregados (Materiais de construção) Resíduos como material de construção Metal fibers Concrete - Aditives Aggregates (Building materials) Waste products as building materials CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL::CONSTRUCAO CIVIL::MATERIAIS E COMPONENTES DE CONSTRUCAO This work analyzes the mechanical behavior of concrete with the addition of SAE 1045 steel residue, obtained from the process of manufacturing parts of the metal mechanical industry. The residue was cut to size 35 mm, similar to industrialized short steel fibers, and was added in the volumetric fractions of 0.5 and 1.0% of concrete volume. Seventy cylindrical specimens were molded and used to determine the specific mass of the concrete at hardened state and the axial compression strength and tension strength by diametral compression. The results obtained did not demonstrate advantages in the addition of the metallic residue to the concrete in terms of compressive and tensile strength, having influenced only the post-cracking behavior of the concrete, resulting in a more ductile material. Este trabalho analisa o comportamento mecânico do concreto com adição de resíduo de aço SAE 1045, proveniente do processo de fabricação de peças do setor metal mecânico. O resíduo foi cortado com o tamanho de 35 mm, similar a fibras de aço curtas industrializadas, sendo adicionado nas frações volumétricas de 0,5 e 1,0% do volume de concreto para cada mistura. Foram moldados setenta corpos de prova, sendo determinada a massa específica do concreto no estado endurecido e realizados os ensaios de compressão axial e tração por compressão diametral. Os resultados obtidos não demostraram vantagens na adição do resíduo metálico de torno ao concreto em termos de resistência à compressão e tração, tendo influenciado somente no comportamento pós-fissuração do concreto, resultando em um material mais dúctil. 2021-02-05T13:01:37Z 2021-02-05T13:01:37Z 2018-11-06 bachelorThesis BEAL, Rafael Eduardo Herkert. Avaliação das propriedades mecânicas do concreto com adição de resíduo metálico de torno. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia Civil) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Toledo, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/24105 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Toledo Brasil Engenharia Civil UTFPR
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Beal, Rafael Eduardo Herkert
Avaliação das propriedades mecânicas do concreto com adição de resíduo metálico de torno
description This work analyzes the mechanical behavior of concrete with the addition of SAE 1045 steel residue, obtained from the process of manufacturing parts of the metal mechanical industry. The residue was cut to size 35 mm, similar to industrialized short steel fibers, and was added in the volumetric fractions of 0.5 and 1.0% of concrete volume. Seventy cylindrical specimens were molded and used to determine the specific mass of the concrete at hardened state and the axial compression strength and tension strength by diametral compression. The results obtained did not demonstrate advantages in the addition of the metallic residue to the concrete in terms of compressive and tensile strength, having influenced only the post-cracking behavior of the concrete, resulting in a more ductile material.
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