A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional

The Education is the future of our society, and the biggest challenge to comply with are defined in the prepare the student to become a good professional in order to meet the requirements of both the job market and to society in general, and also as a means of education to the citizens. For this to...

ver descrição completa

Autor principal: Siqueira, Débora Martins
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2021
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/24336
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-24336
recordtype dspace
spelling riut-1-243362021-02-21T06:10:17Z A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional Taking an Interdisciplinary approach and the technology in the school of education Siqueira, Débora Martins Brittes, Marisangela Pacheco Brittes, Marisangela Pacheco Borges, Simone de Sousa Bueno, Paulo Roberto Educação Profissional Abordagem interdisciplinar do conhecimento na educação Tecnologia educacional Ensino técnico Education, Professional Interdisciplinary approach in education Educational technology Technical education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO The Education is the future of our society, and the biggest challenge to comply with are defined in the prepare the student to become a good professional in order to meet the requirements of both the job market and to society in general, and also as a means of education to the citizens. For this to occur, it is necessary to find methods and tools that can be used to assist in the development of their students ' learning, that is, to find a way to be effective in the staging of experiences in the environmental, social, and professional. This present work has as objective to provide you with information in order to understand the importance of promoting the integration of the contents of the different disciplines, ensuring that the make-up of comprehensive knowledge, and with the assistance of the technical features in the technical and vocational education by enhancing the teaching and learning process. The research in question is meant for the advancement of science, the complexity of the problems of modern society and the need for innovation, which will lead, inevitably, to a process of convergence between the different areas of the conheciment the knowledge and development of an interdisciplinary field. For the purpose of presenting the results obtained from the application of the interdisciplinary approach and with the support of a platform of classroom practice, and their services are available to you in one of the classes in technical education. To train individuals who are socially learned, and that you have the ability to compete for a place in the labour market through the knowledge gained during the training. To carry out this work was created for the planning of lessons, specific, along with the teaching staff in the application of the proposed methodology and the integration of content within a virtual room on the platform for classroom practice. It is concluded that the interdisciplinary practice, with the support of technology that tends to spark the interest and commitment of the students to search for information, thereby increasing the collaboration among them by facilitating a thorough understanding of the content and it is linked to the world of work, ensuring learning that is comprehensive and meaningful. Para que a sociedade possa melhorar a educação é o único caminho a seguir desenvolvendo pessoas mais críticas e justas, e o grande desafio a cumprir define-se em preparar o aluno para ser um bom profissional com intuito de atender às exigências, tanto no mercado de trabalho como para a sociedade em geral, e também educá-lo para cidadania. Para que isso aconteça é necessário encontrar metodologias e ferramentas, que auxiliem no desenvolvimento da aprendizagem dos alunos, ou seja, encontrar uma maneira efetiva para o preparo das vivências no ambiente social e profissional. Este trabalho tem como objetivo fornecer informações para compreender a importância de promover a integração dos conteúdos das diferentes disciplinas garantindo a construção mais ampla do conhecimento, com o apoio dos recursos tecnológicos na educação profissional potencializando o processo de ensino e aprendizagem. A pesquisa em questão entende que o avanço da ciência, a complexidade dos problemas da sociedade moderna e a necessidade de inovação levarão a um processo de convergência entre as diversas áreas do conhecimento e o progresso do campo interdisciplinar. Com a finalidade de apresentar resultados através da aplicação do método interdisciplinar com o apoio da plataforma classroom e seus serviços disponíveis em uma turma de ensino técnico. Para formar indivíduos socialmente instruídos e que possuam capacidade de disputar uma vaga no mercado de trabalho, através de conhecimentos, adquiridos durante sua formação. Para realização deste trabalho foi criado um planejamento de aulas específico junto ao corpo docente para aplicação da metodologia proposta e inserção dos conteúdos, dentro de uma sala virtual na plataforma classroom. Conclui-se que, a prática interdisciplinar com o apoio tecnológico tende a despertar o interesse e compromisso dos estudantes em buscar informações, aumentando a colaboração entre eles, facilitando a compreensão total dos conteúdos e sua importância vinculada ao ambiente do trabalho garantindo uma aprendizagem ampla e significativa. 2021-02-21T01:04:10Z 2021-02-21T01:04:10Z 2020-09-28 specializationThesis SIQUEIRA, Débora Martins. A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Tecnologia, Comunicação e Técnicas de Ensino) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/24336 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Especialização em Tecnologias, Comunicação e Técnicas de Ensino UTFPR
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Educação Profissional
Abordagem interdisciplinar do conhecimento na educação
Tecnologia educacional
Ensino técnico
Education, Professional
Interdisciplinary approach in education
Educational technology
Technical education
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
spellingShingle Educação Profissional
Abordagem interdisciplinar do conhecimento na educação
Tecnologia educacional
Ensino técnico
Education, Professional
Interdisciplinary approach in education
Educational technology
Technical education
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
Siqueira, Débora Martins
A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional
description The Education is the future of our society, and the biggest challenge to comply with are defined in the prepare the student to become a good professional in order to meet the requirements of both the job market and to society in general, and also as a means of education to the citizens. For this to occur, it is necessary to find methods and tools that can be used to assist in the development of their students ' learning, that is, to find a way to be effective in the staging of experiences in the environmental, social, and professional. This present work has as objective to provide you with information in order to understand the importance of promoting the integration of the contents of the different disciplines, ensuring that the make-up of comprehensive knowledge, and with the assistance of the technical features in the technical and vocational education by enhancing the teaching and learning process. The research in question is meant for the advancement of science, the complexity of the problems of modern society and the need for innovation, which will lead, inevitably, to a process of convergence between the different areas of the conheciment the knowledge and development of an interdisciplinary field. For the purpose of presenting the results obtained from the application of the interdisciplinary approach and with the support of a platform of classroom practice, and their services are available to you in one of the classes in technical education. To train individuals who are socially learned, and that you have the ability to compete for a place in the labour market through the knowledge gained during the training. To carry out this work was created for the planning of lessons, specific, along with the teaching staff in the application of the proposed methodology and the integration of content within a virtual room on the platform for classroom practice. It is concluded that the interdisciplinary practice, with the support of technology that tends to spark the interest and commitment of the students to search for information, thereby increasing the collaboration among them by facilitating a thorough understanding of the content and it is linked to the world of work, ensuring learning that is comprehensive and meaningful.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Siqueira, Débora Martins
author_sort Siqueira, Débora Martins
title A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional
title_short A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional
title_full A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional
title_fullStr A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional
title_full_unstemmed A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional
title_sort interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2021
citation SIQUEIRA, Débora Martins. A interdisciplinaridade e a tecnologia no ensino da educação profissional. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Tecnologia, Comunicação e Técnicas de Ensino) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2020.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/24336
_version_ 1805307353875087360
score 10,814766