As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos
This work had as its theme a theoretical study on the training needs of Science teachers, from the book Formation of Science teachers: trends and innovations, by Anna Maria Pessoa de Carvalho and Daniel GilPérez. The objective of this work was to relate each of the training needs to the reality of...
Autor principal: | Pimentel, Renan Guilherme |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/25848 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-25848 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-258482021-12-16T21:15:06Z As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos The nine formative needs of the science teacher in the context of the inclusion of the deaf Pimentel, Renan Guilherme Brandão, William Arthur Philip Louis Naidoo Terroso de Mendonça Brandão, William Arthur Philip Louis Naidoo Terroso de Mendonça Blanco, Daniel Rodrigues Gomes, Eliane Rodrigues dos Santos Professores - Formação Surdos Crianças com deficiência - Educação Estratégias de aprendizagem Teachers, Training of Deaf Children with disabilities - Education Learning strategies CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA This work had as its theme a theoretical study on the training needs of Science teachers, from the book Formation of Science teachers: trends and innovations, by Anna Maria Pessoa de Carvalho and Daniel GilPérez. The objective of this work was to relate each of the training needs to the reality of an included classroom for the deaf. The nine needs are: (I) break with the simplistic view of Science teaching, (II) know the subject to be taught, (III) question the “common sense” teaching ideas about Science teaching and learning, (IV) Acquire theoretical knowledge about Science learning, (V) know how to critically analyze “traditional teaching”, (VI) Know how to prepare activities capable of generating effective learning, (VII) Know how to direct students' work, (VIII) Know evaluate and (IX) Acquire the necessary training to associate teaching and didactic research. Este trabalho teve como temática um estudo teórico sobre as necessidades formativas dos professores de Ciências apresentadas na obra Formação de professores de Ciências: tendências e inovações, dos autores Anna Maria Pessoa de Carvalho e Daniel GilPérez. O objetivo desse trabalho foi relacionar cada uma das necessidades formativas à realidade de uma sala de aula inclusiva para surdos. As nove necessidades são: (I) romper com a visão simplista sobre o ensino de Ciências, (II) conhecer a matéria a ser ensinada, (III) questionar as ideias docentes de “senso comum” sobre o ensino e aprendizagem de Ciências, (IV) Adquirir conhecimentos teóricos sobre a aprendizagem de Ciências, (V) saber analisar criticamente o “ensino tradicional”, (VI) Saber preparar atividades capazes de gerar uma aprendizagem efetiva, (VII) Saber dirigir o trabalho dos alunos, (VIII) Saber avaliar e (IX) Adquirir a formação necessária para associar ensino e pesquisa didática. 2021-08-30T22:05:00Z 2021-08-30T22:05:00Z 2020-10-03 specializationThesis PIMENTEL, Renan Guilherme. As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Ensino de Ciências) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/25848 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Ensino de Ciências UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Professores - Formação Surdos Crianças com deficiência - Educação Estratégias de aprendizagem Teachers, Training of Deaf Children with disabilities - Education Learning strategies CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
spellingShingle |
Professores - Formação Surdos Crianças com deficiência - Educação Estratégias de aprendizagem Teachers, Training of Deaf Children with disabilities - Education Learning strategies CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA Pimentel, Renan Guilherme As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos |
description |
This work had as its theme a theoretical study on the training needs of Science teachers, from the book Formation of Science teachers: trends and innovations, by Anna Maria Pessoa de Carvalho and Daniel GilPérez. The objective of this work was to relate each of the training needs to the reality of an included classroom for the deaf. The nine needs are: (I) break with the simplistic view of Science teaching, (II) know the subject to be taught, (III) question the “common sense” teaching ideas about Science teaching and learning, (IV) Acquire theoretical knowledge about Science learning, (V) know how to critically analyze “traditional teaching”, (VI) Know how to prepare activities capable of generating effective learning, (VII) Know how to direct students' work, (VIII) Know evaluate and (IX) Acquire the necessary training to associate teaching and didactic research. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Pimentel, Renan Guilherme |
author_sort |
Pimentel, Renan Guilherme |
title |
As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos |
title_short |
As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos |
title_full |
As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos |
title_fullStr |
As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos |
title_full_unstemmed |
As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos |
title_sort |
as nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2021 |
citation |
PIMENTEL, Renan Guilherme. As nove necessidades formativas do professor de ciências no contexto da inclusão de surdos. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Ensino de Ciências) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2020. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/25848 |
_version_ |
1805323232674316288 |
score |
10,814766 |