A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná
This work aimed to analyze the satisfaction of members of a credit union. A questionnaire was applied to 50 members of the cooperative located in southwest Paraná. The research has a qualitative and quantitative nature, through these results some flaws in the services were identified, and opportunit...
Autor principal: | Dreher, Andréia Nunes Calixto |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26246 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-26246 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-262462021-10-30T06:05:49Z A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná The satisfaction of members of a credit union in southwest Paraná Dreher, Andréia Nunes Calixto Casagrande, Luiz Fernande Casagrande, Luiz Fernande Schvirck, Eliandro Bortoluzzi, Sandro César Cooperativas de crédito Satisfação Satisfação do consumidor Serviços ao cliente Banks and banking, Cooperative Satisfaction Consumer satisfaction Customer services CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS This work aimed to analyze the satisfaction of members of a credit union. A questionnaire was applied to 50 members of the cooperative located in southwest Paraná. The research has a qualitative and quantitative nature, through these results some flaws in the services were identified, and opportunities for improvement were defined. In general, the results indicate that there is a good level of satisfaction of members in most services, and a great relationship, which justifies their association in the cooperative. The service time at the cashier and parking, which shows the dissatisfaction of the associates, the other evaluated services demonstrate satisfaction, need improvement in these factors, such as having more employees at the cashier on busy days, and investing in a parking space for the associates. Este trabalho teve como objetivo analisar a satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito. Foi aplicado um questionário para 50 associados da cooperativa localizada no sudoeste do Paraná. A pesquisa possui natureza qualitativa e quantitativa, através desses resultados foram identificadas algumas falhas nos serviços, e definidas oportunidades de melhorias. De modo geral, os resultados apontam que existe um bom nível se satisfação dos associados na maioria dos serviços, e um ótimo relacionamento o que justifica a sua associação na cooperativa. O tempo de atendimento no caixa e estacionamento, que mostra a insatisfação dos associados, os demais serviços avaliados demonstram satisfação, precisa de melhoria nesses fatores, como ter mais colaboradores no caixa em dias de movimento, e investir em um local para estacionamento dos associados. 2021-10-29T15:36:27Z 2021-10-29T15:36:27Z 2020-03-07 specializationThesis DREHER, Andréia Nunes Calixto. A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Gestão Contábil e Financeira) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26246 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Pato Branco Brasil Gestão Contábil e Financeira UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Cooperativas de crédito Satisfação Satisfação do consumidor Serviços ao cliente Banks and banking, Cooperative Satisfaction Consumer satisfaction Customer services CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS |
spellingShingle |
Cooperativas de crédito Satisfação Satisfação do consumidor Serviços ao cliente Banks and banking, Cooperative Satisfaction Consumer satisfaction Customer services CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS Dreher, Andréia Nunes Calixto A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná |
description |
This work aimed to analyze the satisfaction of members of a credit union. A questionnaire was applied to 50 members of the cooperative located in southwest Paraná. The research has a qualitative and quantitative nature, through these results some flaws in the services were identified, and opportunities for improvement were defined. In general, the results indicate that there is a good level of satisfaction of members in most services, and a great relationship, which justifies their association in the cooperative. The service time at the cashier and parking, which shows the dissatisfaction of the associates, the other evaluated services demonstrate satisfaction, need improvement in these factors, such as having more employees at the cashier on busy days, and investing in a parking space for the associates. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Dreher, Andréia Nunes Calixto |
author_sort |
Dreher, Andréia Nunes Calixto |
title |
A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná |
title_short |
A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná |
title_full |
A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná |
title_fullStr |
A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná |
title_full_unstemmed |
A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná |
title_sort |
satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do paraná |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2021 |
citation |
DREHER, Andréia Nunes Calixto. A satisfação dos associados de uma cooperativa de crédito do sudoeste do Paraná. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Gestão Contábil e Financeira) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2020. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26246 |
_version_ |
1805324551345668096 |
score |
10,814766 |