#BadlyPlayed: um projeto contra o assédio às mulheres no mundo gamer

Since its creation, the videogames quickly became popular and were not late into becoming one of the most common entertainment nowadays. The internet allied with games created a virtual ambient where social interactions were easier and cooperative games could happen at a great distance, also making...

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Autor principal: Carvalho, Julia Klug de
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2021
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26691
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spelling riut-1-266912021-12-14T06:06:09Z #BadlyPlayed: um projeto contra o assédio às mulheres no mundo gamer #Badlyplayed: a project against women harassment in the gamer world Carvalho, Julia Klug de Mazzarotto Filho, Marco André Kampa, Erick Renan Silva, Claudia Bordin Rodrigues da Mazzarotto Filho, Marco André Jogos Mulheres Feminismo Assédio Games Women Feminism Harassment CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL Since its creation, the videogames quickly became popular and were not late into becoming one of the most common entertainment nowadays. The internet allied with games created a virtual ambient where social interactions were easier and cooperative games could happen at a great distance, also making women access into this world previously very segregated. Using the tools of the Design Thinking methodology, this project looks forward into creating a movement with a online plataform to gamer women report their harassment and sexism cases that happened in online games, with the finality of bringing enlightenment to this usual problem, where there is no punishiment of the infractors from the big companies, also creating a space for a discussion. Desde sua criação, os jogos de videogames rapidamente ganharam popularidade e não tardaram em transformar-se em um dos entretenimentos mais comuns na atualidade. A internet aliada aos games criou um ambiente virtual onde facilitou-se interações sociais e jogos cooperativos de acontecerem a grande distância, facilitando também o acesso às mulheres a este mundo anteriormente muito segregacionado. Utilizando ferramentas da metodologia do Design Thinking este trabalho visa a criação de um movimento com plataforma para mulheres gamers relatarem e denunciarem seus casos de assédio e machismo nos jogos online, a fim de trazer visibilidade para esse problema rotineiro, onde não há punição de acordo dos assediadores por parte das grandes empresas de jogos, assim também criando um espaço para diálogo. 2021-12-14T03:13:53Z 2021-12-14T03:13:53Z 2020-09-21 bachelorThesis CARVALHO, Julia Klug de. #BadlyPlayed: um projeto contra o assédio às mulheres no mundo gamer. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26691 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Tecnologia em Design Gráfico UTFPR
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Carvalho, Julia Klug de
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description Since its creation, the videogames quickly became popular and were not late into becoming one of the most common entertainment nowadays. The internet allied with games created a virtual ambient where social interactions were easier and cooperative games could happen at a great distance, also making women access into this world previously very segregated. Using the tools of the Design Thinking methodology, this project looks forward into creating a movement with a online plataform to gamer women report their harassment and sexism cases that happened in online games, with the finality of bringing enlightenment to this usual problem, where there is no punishiment of the infractors from the big companies, also creating a space for a discussion.
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