A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular
The present work had as its theme to know the difficulties faced by children with Down Syndrome included in Regular Education, in addition to the interest on the theme. For the development of the work, a Bibliographical Review was used about some authors, such as: Chaves (2003), Voivodic (2008), Cru...
Autor principal: | Oliveira, Valéria Cristina de Castro de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26795 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-26795 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-267952021-12-21T06:05:43Z A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular The importance of inclusion of children with Down Syndrome in regular education Oliveira, Valéria Cristina de Castro de Santos, Cidmar Ortiz dos Santos, Cidmar Ortiz dos Nicodem, Maria Fatima Menegazzo Fernandes, Adriano Hidalgo Down, Síndrome de Inclusão escolar Professores de educação especial - Formação Down syndrome Mainstreaming in education Special education teachers - Training of CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO The present work had as its theme to know the difficulties faced by children with Down Syndrome included in Regular Education, in addition to the interest on the theme. For the development of the work, a Bibliographical Review was used about some authors, such as: Chaves (2003), Voivodic (2008), Cruz (2007), Movimento Down (2012), among others; Field Research through questionnaires applied to parents of students with Down Syndrome included in Regular Education of a public, private and APAE school, teachers of the included students, teachers of the School (APAE), and classroom observation. This work is expected to contribute to the better preparation of teachers who receive these children in regular education, as the difficulties encountered by teachers during the observations and analysis of the questionnaires are clear, thus, greater investment by institutions in preparing them for teach children with Down Syndrome. O presente trabalho teve como temática conhecer as dificuldades que enfrentam as crianças com Síndrome de Down inclusas no Ensino Regular, além do interesse a respeito do tema. Para o desenvolvimento do trabalho utilizou- se Revisão Bibliográfica sobre alguns autores como: Chaves (2003), Voivodic (2008), Cruz (2007), Movimento Down (2012), entre outros; Pesquisa de Campo através de questionários aplicados aos pais dos alunos com Síndrome de Down inclusos no Ensino Regular de uma escola publica, particular e da APAE, professores dos alunos inclusos, professores de uma Escola (APAE), e observação em sala de aula. Espera-se com este trabalho contribuir pelo melhor preparo dos professores que recebem essas crianças no Ensino Regular, pois ficaram clara as dificuldades encontradas pelos professores no decorrer das observações e analise dos questionários, assim sendo, necessário maior investimento das instituições na preparação dos mesmos para lecionar para as crianças com Síndrome de Down. 2021-12-21T01:45:14Z 2021-12-21T01:45:14Z 2020-10-02 specializationThesis OLIVEIRA. Valéria Cristina de Castro de. A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26795 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Down, Síndrome de Inclusão escolar Professores de educação especial - Formação Down syndrome Mainstreaming in education Special education teachers - Training of CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Down, Síndrome de Inclusão escolar Professores de educação especial - Formação Down syndrome Mainstreaming in education Special education teachers - Training of CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Oliveira, Valéria Cristina de Castro de A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular |
description |
The present work had as its theme to know the difficulties faced by children with Down Syndrome included in Regular Education, in addition to the interest on the theme. For the development of the work, a Bibliographical Review was used about some authors, such as: Chaves (2003), Voivodic (2008), Cruz (2007), Movimento Down (2012), among others; Field Research through questionnaires applied to parents of students with Down Syndrome included in Regular Education of a public, private and APAE school, teachers of the included students, teachers of the School (APAE), and classroom observation. This work is expected to contribute to the better preparation of teachers who receive these children in regular education, as the difficulties encountered by teachers during the observations and analysis of the questionnaires are clear, thus, greater investment by institutions in preparing them for teach children with Down Syndrome. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Oliveira, Valéria Cristina de Castro de |
author_sort |
Oliveira, Valéria Cristina de Castro de |
title |
A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular |
title_short |
A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular |
title_full |
A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular |
title_fullStr |
A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular |
title_full_unstemmed |
A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular |
title_sort |
importância da inclusão das crianças com síndrome de down no ensino regular |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2021 |
citation |
OLIVEIRA. Valéria Cristina de Castro de. A importância da inclusão das crianças com Síndrome de Down no ensino regular. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2020. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26795 |
_version_ |
1805307402472390656 |
score |
10,814766 |