Máquina de termoformagem para pequenas empresas
Advertising has been an essential tool for highlighting and permanence of a company in today's market, companies are increasingly investing in gifts, packaging, signage and related aiming to win the competition and win the customer. Thus, there is an increasing development in the visual communi...
Autor principal: | Perini, Emanuelle Costa |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28197 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-28197 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-281972022-05-03T06:08:46Z Máquina de termoformagem para pequenas empresas Perini, Emanuelle Costa Souza, Celso Naves de Souza, Celso Naves de Moreno, João Roberto Sartori Ferneda, Amauri Bravo Comunicação visual Pequenas e médias empresas Máquinas para plásticos Visual communication Small business Plastics machinery CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA MECANICA Advertising has been an essential tool for highlighting and permanence of a company in today's market, companies are increasingly investing in gifts, packaging, signage and related aiming to win the competition and win the customer. Thus, there is an increasing development in the visual communication field. In the Brazilian scenario, we can see the difficulty of small business owners in buy packaging to provide or promote their products, so it turns out the importance of creating an affordable machine for this market. With this, the theme idea of this work arises, develop a thermoforming machine that takes up little space, is quiet and has low cost. The thermoforming process consists in shaping plastic sheets, where the sheet is heated to soften it in a mold and air is sucked through the mold and the plate so that the material acquires the contours of the part. A propaganda tem sido uma ferramenta imprescindível para destaque e permanência de uma empresa no mercado atual, as empresas investem cada vez mais em brindes, embalagens, letreiros e afins com intuito de vencer a competitividade e conquistar o cliente. Assim, verifica-se um crescente desenvolvimento na área de comunicação visual. No cenário brasileiro, pode-se observar a dificuldade de pequenos empresários em adquirir embalagens para fornecer ou divulgar seus produtos, desta maneira verifica-se a importância da criação de uma máquina acessível para este mercado. Com isto, surge a ideia tema deste trabalho, desenvolver uma máquina de termoformagem que ocupe pouco espaço, seja silenciosa e tenha baixo custo. O processo de termoformagem consiste em moldar chapas plásticas, onde a chapa é aquecida a fim de que amoleça sobre um molde e o ar é sugado por entre o molde e a chapa para que o material adquira o contorno da peça. 2022-05-02T23:14:39Z 5000 2022-05-02T23:14:39Z 2015-10-14 bachelorThesis PERINI, Emanuelle Costa. Máquina de termoformagem para pequenas empresas. 2015. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia Mecânica) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Cornélio Procópio, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28197 por restrictAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Cornelio Procopio Brasil Engenharia Mecânica UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Comunicação visual Pequenas e médias empresas Máquinas para plásticos Visual communication Small business Plastics machinery CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA MECANICA |
spellingShingle |
Comunicação visual Pequenas e médias empresas Máquinas para plásticos Visual communication Small business Plastics machinery CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA MECANICA Perini, Emanuelle Costa Máquina de termoformagem para pequenas empresas |
description |
Advertising has been an essential tool for highlighting and permanence of a company in today's market, companies are increasingly investing in gifts, packaging, signage and related aiming to win the competition and win the customer. Thus, there is an increasing development in the visual communication field. In the Brazilian scenario, we can see the difficulty of small business owners in buy packaging to provide or promote their products, so it turns out the importance of creating an affordable machine for this market. With this, the theme idea of this work arises, develop a thermoforming machine that takes up little space, is quiet and has low cost. The thermoforming process consists in shaping plastic sheets, where the sheet is heated to soften it in a mold and air is sucked through the mold and the plate so that the material acquires the contours of the part. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Perini, Emanuelle Costa |
author_sort |
Perini, Emanuelle Costa |
title |
Máquina de termoformagem para pequenas empresas |
title_short |
Máquina de termoformagem para pequenas empresas |
title_full |
Máquina de termoformagem para pequenas empresas |
title_fullStr |
Máquina de termoformagem para pequenas empresas |
title_full_unstemmed |
Máquina de termoformagem para pequenas empresas |
title_sort |
máquina de termoformagem para pequenas empresas |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2022 |
citation |
PERINI, Emanuelle Costa. Máquina de termoformagem para pequenas empresas. 2015. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia Mecânica) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Cornélio Procópio, 2015. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28197 |
_version_ |
1805315411043942400 |
score |
10,814766 |