Criação de uma mascote para evento curitibano de esports

In this work, the importance of the mascot for the engagement of a brand with its audience is argued. Therefore, the community in which the Curitiba fight games championship “Treta Championship” is inserted, serves as our object of study. Since, this type of game is known for the wide range of chara...

ver descrição completa

Principais autores: Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo, Souza, João Lucas Frutuoso de Souza
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28442
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-28442
recordtype dspace
spelling riut-1-284422022-05-12T06:08:20Z Criação de uma mascote para evento curitibano de esports Creation of a mascot for an esports event from Curitiba Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo Souza, João Lucas Frutuoso de Souza Sarro, Ed Marcos Sarro, Ed Marcos Graça, Rodrigo André da Costa Silva, Luciano Henrique Ferreira da Design Comunicação visual Marca de produtos Personagens de vídeogames Jogadores de vídeogames Visual communication Brand name products Video game characters Video gamers CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL In this work, the importance of the mascot for the engagement of a brand with its audience is argued. Therefore, the community in which the Curitiba fight games championship “Treta Championship” is inserted, serves as our object of study. Since, this type of game is known for the wide range of characters. In such a way that a parallel can be established with mascots, which at the same time represent brands, they are also characters. In addition to researching the history of these games, we seek to understand more about how Brazilian characters are represented in this medium, since many of the games are located in worlds based on the one we live. So, for the creation of the mascot, it was decided to study character archetypes and fundamentals of the character design process, widely used in games and animation industry. Combining the process with the graphic design thinking methodology, we established clear steps for the development of the mascot, such as, for example, a survey with the fighting game community. Therefore, finishing the research with the mascot itself and examples of applications that can be made. Neste trabalho argumenta-se a importância da mascote para o engajamento de uma marca com seu público. Para tanto a comunidade na qual o campeonato curitibano de jogos de luta “Treta Championship” está inserido, serve como nosso objeto de estudo. Visto que essa modalidade de jogos é conhecida pela vasta gama de personagens. De tal modo que pode-se estabelecer o paralelo com as mascotes, que ao mesmo tempo que representam marcas, também são personagens. Além da pesquisa sobre a história desses jogos, busca-se entender mais sobre como os personagens brasileiros são representados nesse meio, já que muitos dos jogos são situados em mundos baseados no que vivemos. Logo, para a criação da mascote optou-se por estudar características de personagens e fundamentos do processo de design de personagens, amplamente usado na indústria de jogos e animação. Aliando o processo com a metodologia graphic design thinking, estabelecemos etapas claras para o desenvolvimento da mascote, como, por exemplo, uma pesquisa com a comunidade dos jogos de luta. Assim finalizando a pesquisa com a mascote em si e exemplos de aplicações que podem ser feitas. 2022-05-11T15:59:10Z 2022-05-11T15:59:10Z 2021-12-13 bachelorThesis ZARDO, Felipe Galvão de Oliveira; SOUZA, João Lucas Frutuoso de. Criação de uma mascote para evento curitibano de esports. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2021. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28442 por openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Tecnologia em Design Gráfico UTFPR
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Design
Comunicação visual
Marca de produtos
Personagens de vídeogames
Jogadores de vídeogames
Visual communication
Brand name products
Video game characters
Video gamers
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL
spellingShingle Design
Comunicação visual
Marca de produtos
Personagens de vídeogames
Jogadores de vídeogames
Visual communication
Brand name products
Video game characters
Video gamers
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL
Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo
Souza, João Lucas Frutuoso de Souza
Criação de uma mascote para evento curitibano de esports
description In this work, the importance of the mascot for the engagement of a brand with its audience is argued. Therefore, the community in which the Curitiba fight games championship “Treta Championship” is inserted, serves as our object of study. Since, this type of game is known for the wide range of characters. In such a way that a parallel can be established with mascots, which at the same time represent brands, they are also characters. In addition to researching the history of these games, we seek to understand more about how Brazilian characters are represented in this medium, since many of the games are located in worlds based on the one we live. So, for the creation of the mascot, it was decided to study character archetypes and fundamentals of the character design process, widely used in games and animation industry. Combining the process with the graphic design thinking methodology, we established clear steps for the development of the mascot, such as, for example, a survey with the fighting game community. Therefore, finishing the research with the mascot itself and examples of applications that can be made.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
author Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo
Souza, João Lucas Frutuoso de Souza
author_sort Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo
title Criação de uma mascote para evento curitibano de esports
title_short Criação de uma mascote para evento curitibano de esports
title_full Criação de uma mascote para evento curitibano de esports
title_fullStr Criação de uma mascote para evento curitibano de esports
title_full_unstemmed Criação de uma mascote para evento curitibano de esports
title_sort criação de uma mascote para evento curitibano de esports
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2022
citation ZARDO, Felipe Galvão de Oliveira; SOUZA, João Lucas Frutuoso de. Criação de uma mascote para evento curitibano de esports. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2021.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28442
_version_ 1805319297736638464
score 10,814766