Criação de uma mascote para evento curitibano de esports
In this work, the importance of the mascot for the engagement of a brand with its audience is argued. Therefore, the community in which the Curitiba fight games championship “Treta Championship” is inserted, serves as our object of study. Since, this type of game is known for the wide range of chara...
Principais autores: | Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo, Souza, João Lucas Frutuoso de Souza |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28442 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-28442 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-284422022-05-12T06:08:20Z Criação de uma mascote para evento curitibano de esports Creation of a mascot for an esports event from Curitiba Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo Souza, João Lucas Frutuoso de Souza Sarro, Ed Marcos Sarro, Ed Marcos Graça, Rodrigo André da Costa Silva, Luciano Henrique Ferreira da Design Comunicação visual Marca de produtos Personagens de vídeogames Jogadores de vídeogames Visual communication Brand name products Video game characters Video gamers CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL In this work, the importance of the mascot for the engagement of a brand with its audience is argued. Therefore, the community in which the Curitiba fight games championship “Treta Championship” is inserted, serves as our object of study. Since, this type of game is known for the wide range of characters. In such a way that a parallel can be established with mascots, which at the same time represent brands, they are also characters. In addition to researching the history of these games, we seek to understand more about how Brazilian characters are represented in this medium, since many of the games are located in worlds based on the one we live. So, for the creation of the mascot, it was decided to study character archetypes and fundamentals of the character design process, widely used in games and animation industry. Combining the process with the graphic design thinking methodology, we established clear steps for the development of the mascot, such as, for example, a survey with the fighting game community. Therefore, finishing the research with the mascot itself and examples of applications that can be made. Neste trabalho argumenta-se a importância da mascote para o engajamento de uma marca com seu público. Para tanto a comunidade na qual o campeonato curitibano de jogos de luta “Treta Championship” está inserido, serve como nosso objeto de estudo. Visto que essa modalidade de jogos é conhecida pela vasta gama de personagens. De tal modo que pode-se estabelecer o paralelo com as mascotes, que ao mesmo tempo que representam marcas, também são personagens. Além da pesquisa sobre a história desses jogos, busca-se entender mais sobre como os personagens brasileiros são representados nesse meio, já que muitos dos jogos são situados em mundos baseados no que vivemos. Logo, para a criação da mascote optou-se por estudar características de personagens e fundamentos do processo de design de personagens, amplamente usado na indústria de jogos e animação. Aliando o processo com a metodologia graphic design thinking, estabelecemos etapas claras para o desenvolvimento da mascote, como, por exemplo, uma pesquisa com a comunidade dos jogos de luta. Assim finalizando a pesquisa com a mascote em si e exemplos de aplicações que podem ser feitas. 2022-05-11T15:59:10Z 2022-05-11T15:59:10Z 2021-12-13 bachelorThesis ZARDO, Felipe Galvão de Oliveira; SOUZA, João Lucas Frutuoso de. Criação de uma mascote para evento curitibano de esports. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2021. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28442 por openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Tecnologia em Design Gráfico UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Design Comunicação visual Marca de produtos Personagens de vídeogames Jogadores de vídeogames Visual communication Brand name products Video game characters Video gamers CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL |
spellingShingle |
Design Comunicação visual Marca de produtos Personagens de vídeogames Jogadores de vídeogames Visual communication Brand name products Video game characters Video gamers CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo Souza, João Lucas Frutuoso de Souza Criação de uma mascote para evento curitibano de esports |
description |
In this work, the importance of the mascot for the engagement of a brand with its audience is argued. Therefore, the community in which the Curitiba fight games championship “Treta Championship” is inserted, serves as our object of study. Since, this type of game is known for the wide range of characters. In such a way that a parallel can be established with mascots, which at the same time represent brands, they are also characters. In addition to researching the history of these games, we seek to understand more about how Brazilian characters are represented in this medium, since many of the games are located in worlds based on the one we live. So, for the creation of the mascot, it was decided to study character archetypes and fundamentals of the character design process, widely used in games and animation industry. Combining the process with the graphic design thinking methodology, we established clear steps for the development of the mascot, such as, for example, a survey with the fighting game community. Therefore, finishing the research with the mascot itself and examples of applications that can be made. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo Souza, João Lucas Frutuoso de Souza |
author_sort |
Zardo, Felipe Galvão de Oliveira Zardo |
title |
Criação de uma mascote para evento curitibano de esports |
title_short |
Criação de uma mascote para evento curitibano de esports |
title_full |
Criação de uma mascote para evento curitibano de esports |
title_fullStr |
Criação de uma mascote para evento curitibano de esports |
title_full_unstemmed |
Criação de uma mascote para evento curitibano de esports |
title_sort |
criação de uma mascote para evento curitibano de esports |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2022 |
citation |
ZARDO, Felipe Galvão de Oliveira; SOUZA, João Lucas Frutuoso de. Criação de uma mascote para evento curitibano de esports. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2021. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28442 |
_version_ |
1805319297736638464 |
score |
10,814766 |