Formação continuada na escola (2010 a 2021)

The objective of this work was the documental analysis on teacher education from 2010 to 2021. The initial question was “Where and how does continuing education take place? Is there continuous training aimed only at teachers who teach the subject of mathematics?”. Thus, the database used was the Bra...

ver descrição completa

Autor principal: Pulcinelli, Maria Carolina Gomes
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28535
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-28535
recordtype dspace
spelling riut-1-285352022-05-17T06:08:11Z Formação continuada na escola (2010 a 2021) Pulcinelli, Maria Carolina Gomes Pereira, David da Silva Pereira, David da Silva Silva, Armando Paulo da Fontanini, Maria Lúcia de Carvalho Crianças - Formação Matemática - Estudo e ensino Educação Child rearing Mathematics - Study and teaching Education CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA The objective of this work was the documental analysis on teacher education from 2010 to 2021. The initial question was “Where and how does continuing education take place? Is there continuous training aimed only at teachers who teach the subject of mathematics?”. Thus, the database used was the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations. For a better foundation, the research begins by addressing initial training, continuing education and its challenges, and soon after, the document analysis is carried out. There were seven (7) works analyzed from 2010 to 2014 and six (6) works from 2015 to 2021. The established chronological order was due to the fact that before 2015, there were other National Curriculum Guidelines and as of 2015, the Opinion and Resolution 02/2015 will then be valid. O objetivo deste trabalho foi a análise documental sobre a formação continuada docente na escola no período de 2010 a 2021. A base de dados utilizada, foi a Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações. Inicia-se abordando sobre a formação inicial, formação continuada e seus desafios, e logo após, a análise documental é realizada. Foram sete trabalhos analisados no período de 2010 a 2014 e seis trabalhos no período de 2015 a 2021. Como resultados, os cursos ofertados nem sempre atendem as demandas dos professores. Nota-se que ainda é preciso mais formações que vão de encontro com os problemas encontrados em sala de aula. No entanto, é de extrema importância cursos de formação continuada para professores que lecionam a disciplina de Matemática, pois, dentre todos os trabalhos analisados nesta pesquisa, nenhum foi direcionado a esses docentes. 2022-05-16T23:50:17Z 2022-05-16T23:50:17Z 2021-11-24 bachelorThesis PULCINELLI, Maria Carolina Gomes. Formação continuada na escola (2010 a 2021). 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Matemática) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Cornélio Procópio, 2021. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28535 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Cornelio Procopio Brasil Licenciatura em Matemática UTFPR
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Crianças - Formação
Matemática - Estudo e ensino
Educação
Child rearing
Mathematics - Study and teaching
Education
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
spellingShingle Crianças - Formação
Matemática - Estudo e ensino
Educação
Child rearing
Mathematics - Study and teaching
Education
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA
Pulcinelli, Maria Carolina Gomes
Formação continuada na escola (2010 a 2021)
description The objective of this work was the documental analysis on teacher education from 2010 to 2021. The initial question was “Where and how does continuing education take place? Is there continuous training aimed only at teachers who teach the subject of mathematics?”. Thus, the database used was the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations. For a better foundation, the research begins by addressing initial training, continuing education and its challenges, and soon after, the document analysis is carried out. There were seven (7) works analyzed from 2010 to 2014 and six (6) works from 2015 to 2021. The established chronological order was due to the fact that before 2015, there were other National Curriculum Guidelines and as of 2015, the Opinion and Resolution 02/2015 will then be valid.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
author Pulcinelli, Maria Carolina Gomes
author_sort Pulcinelli, Maria Carolina Gomes
title Formação continuada na escola (2010 a 2021)
title_short Formação continuada na escola (2010 a 2021)
title_full Formação continuada na escola (2010 a 2021)
title_fullStr Formação continuada na escola (2010 a 2021)
title_full_unstemmed Formação continuada na escola (2010 a 2021)
title_sort formação continuada na escola (2010 a 2021)
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2022
citation PULCINELLI, Maria Carolina Gomes. Formação continuada na escola (2010 a 2021). 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Matemática) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Cornélio Procópio, 2021.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28535
_version_ 1805322446950105088
score 10,814766