Branding: o posicionamento de uma marca na crise
This work seeks to produce a brand positioning manual for micro and small companies; score and compare the scenarios of the Brazilian economic structure in times of crisis; conceptualize terms that are related to Branding and strategic planning and develop a methodology to validate the proposed manu...
Autor principal: | Pulner, Letícia Linhares Camargo |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2022
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28635 |
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riut-1-286352022-05-24T06:08:02Z Branding: o posicionamento de uma marca na crise Branding: the positioning of a brand in the crisis Pulner, Letícia Linhares Camargo Nunes, Elenise Leocadia da Silveira Nunes, Elenise Leocadia da Silveira Medeiros, Cindy Renate Piassetta Xavier Lucca, Andre de Souza Pequenas e médias empresas Branding (Marketing) Planejamento estratégico Projeto gráfico (Tipografia) Small business Strategic planning Graphic design (Typography) CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL This work seeks to produce a brand positioning manual for micro and small companies; score and compare the scenarios of the Brazilian economic structure in times of crisis; conceptualize terms that are related to Branding and strategic planning and develop a methodology to validate the proposed manual. Thus, it relies on the methodologies of an applied, qualitative and descriptive study and allows us to perceive that some theories guide on the steps to develop a strategic planning and others present optics through which to observe it. The validation of the proposed methodology that involves the use of the manual occurs through a perception survey using a Likert scale model. In this way, the manual developed was divided into three stages: realizing the scenario and positioning of the brand; realize the need to reallocate it and how to reposition it with this new essence and, thirdly, draw up a plan that will allow it to be put into practice. In this sense, the result of this work will support micro and small entrepreneurs to leverage their business and position their brand in an attractive way in the consumer’s imagination. Este trabalho busca produzir um manual de posicionamento de marca para micro e pequenas empresas; pontuar e comparar os cenários da estrutura econômica brasileira em períodos de crise; conceituar termos que estejam relacionados ao Branding e planejamento estratégico e elaborar uma metodologia para validar o manual proposto. Assim, apoia-se nas metodologias de um estudo aplicado, qualitativo e descritivo e permite perceber que algumas teorias orientam sobre os passos para desenvolver um planejamento estratégico e outras apresentam óticas por meio das quais observá-lo. A validação da metodologia proposta que envolve a utilização do manual ocorre por meio de pesquisa de percepção em modelo de escala Likert. Dessa forma, o manual desenvolvido foi dividido em três etapas: perceber em que cenário e posicionamento a marca se encontra; perceber a necessidade de realocá-la e como reposicioná-la com essa nova essência e, em terceiro, traçar um plano que permita colocar isso em prática. Nesse sentido, o resultado desse trabalho irá apoiar os micro e pequenos empresários para alavancar o seu negócio e posicionar sua marca de forma atraente no imaginário do consumidor. 2022-05-23T19:37:22Z 2022-05-23T19:37:22Z 2021-05-18 bachelorThesis PULNER, Letícia Linhares Camargo. Branding: o posicionamento de uma marca na crise. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2021. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28635 por openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Tecnologia em Design Gráfico UTFPR |
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This work seeks to produce a brand positioning manual for micro and small companies; score and compare the scenarios of the Brazilian economic structure in times of crisis; conceptualize terms that are related to Branding and strategic planning and develop a methodology to validate the proposed manual. Thus, it relies on the methodologies of an applied, qualitative and descriptive study and allows us to perceive that some theories guide on the steps to develop a strategic planning and others present optics through which to observe it. The validation of the proposed methodology that involves the use of the manual occurs through a perception survey using a Likert scale model. In this way, the manual developed was divided into three stages: realizing the scenario and positioning of the brand; realize the need to reallocate it and how to reposition it with this new essence and, thirdly, draw up a plan that will allow it to be put into practice. In this sense, the result of this work will support micro and small entrepreneurs to leverage their business and position their brand in an attractive way in the consumer’s imagination. |
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