Criação de marca para a Le Monade

This project consists of creating a visual identity and branding design for a company, conceived by this undergraduate thesis’ author, which is established in the field of women’s underwear manufacturing and will be released in 2022. The company will mainly focus in cisgender women with small and me...

ver descrição completa

Autor principal: Rangel, Sarah Couto
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28647
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-28647
recordtype dspace
spelling riut-1-286472022-05-25T06:08:02Z Criação de marca para a Le Monade Brand design for Le Monade Rangel, Sarah Couto Fontana, Isabela Mantovani Fontana, Isabela Mantovani França, Maureen Schaefer Cresto, Lindsay Jemina Desenho (Projetos) Roupas íntimas femininas Sutiãs Marca de produtos Design Lingerie Brassieres Brand name products CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL This project consists of creating a visual identity and branding design for a company, conceived by this undergraduate thesis’ author, which is established in the field of women’s underwear manufacturing and will be released in 2022. The company will mainly focus in cisgender women with small and medium sized breasts and its differential feature will be creating non padded bras without underwires, with the justification of respecting and valuing women’s bodys’ natural shapes. Peón’s methodology was chosen for this thesis development, the steps covered in it are: discussing (briefing, target audience and analysis of competitors), concept design (name, brand, visual identity e material breakdown) and specifying (brand manual). Este projeto consiste na criação de marca e identidade visual para uma empresa, idealizada pela autora deste trabalho, situada no ramo da confecção de roupa íntima feminina, que será lançada no mercado a partir do ano de 2022. A empresa terá como principal foco as mulheres cisgênero com seios pequenos e médios, e apresentará o diferencial de criar sutiãs que não façam uso de bojo ou aro, com a justificativa de respeitar e valorizar as formas naturais dos corpos. Para o desenvolvimento deste trabalho foi escolhida a metodologia de Peón, que apresenta as seguintes etapas: problematização (briefing, público-alvo e análise da concorrência), concepção (nome, marca, identidade visual e desdobramento de materiais) e especificação (manual da marca). 2022-05-24T20:57:19Z 2022-05-24T20:57:19Z 2021-05-20 bachelorThesis RANGEL, Sarah Couto. Criação de marca para a Le Monade. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2021. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28647 por openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Tecnologia em Design Gráfico UTFPR
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Desenho (Projetos)
Roupas íntimas femininas
Sutiãs
Marca de produtos
Design
Lingerie
Brassieres
Brand name products
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL
spellingShingle Desenho (Projetos)
Roupas íntimas femininas
Sutiãs
Marca de produtos
Design
Lingerie
Brassieres
Brand name products
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL
Rangel, Sarah Couto
Criação de marca para a Le Monade
description This project consists of creating a visual identity and branding design for a company, conceived by this undergraduate thesis’ author, which is established in the field of women’s underwear manufacturing and will be released in 2022. The company will mainly focus in cisgender women with small and medium sized breasts and its differential feature will be creating non padded bras without underwires, with the justification of respecting and valuing women’s bodys’ natural shapes. Peón’s methodology was chosen for this thesis development, the steps covered in it are: discussing (briefing, target audience and analysis of competitors), concept design (name, brand, visual identity e material breakdown) and specifying (brand manual).
format Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
author Rangel, Sarah Couto
author_sort Rangel, Sarah Couto
title Criação de marca para a Le Monade
title_short Criação de marca para a Le Monade
title_full Criação de marca para a Le Monade
title_fullStr Criação de marca para a Le Monade
title_full_unstemmed Criação de marca para a Le Monade
title_sort criação de marca para a le monade
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2022
citation RANGEL, Sarah Couto. Criação de marca para a Le Monade. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2021.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/28647
_version_ 1805324694169059328
score 10,814766