Estudo comparativo dos processos de soldagem MAG C e MAG M em funilaria automotiva

The present study proposes a comparative study of the MAG C and MAG M welding processes in the automotive environment. In this context, the MAG welding process will be used to evaluate the weld bead in SAE 1020 carbon steel car sheets using an AWS A5.18 ER70S-6 wire with a diameter of 1.0mm for the...

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Principais autores: Wavgenhak, Diogo Alexandre, Melo, Sebastião Vanir Correa de
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/30350
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spelling riut-1-303502022-12-24T06:07:04Z Estudo comparativo dos processos de soldagem MAG C e MAG M em funilaria automotiva Comparative study of MAG C and MAG M welding processes in automotive workshops Wavgenhak, Diogo Alexandre Melo, Sebastião Vanir Correa de Silva, Carla Dantas da Silva, Carla Dantas da Mazur, Viviane Teleginski Przybysz, Aldo Soldagem Funilaria Aço - Metalurgia Welding Tinsmithing Steel - Metallurgy CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA The present study proposes a comparative study of the MAG C and MAG M welding processes in the automotive environment. In this context, the MAG welding process will be used to evaluate the weld bead in SAE 1020 carbon steel car sheets using an AWS A5.18 ER70S-6 wire with a diameter of 1.0mm for the MAG C process and 0.8mm for the MAG M process, in order to analyze the performance of the two processes through the base metal of the steel and reduce deformations in the plate. For this study, two samples will be used, one for each process, of a part taken from an automobile, which will be cut and prepared to be welded by the MAG process, and in each sample the parameters of current and voltage of welding with speed will be defined. constant. For each welded sample, liquid penetrant tests and hardness tests will be carried out, followed by a microstructural analysis by metallography. O presente estudo propõe um estudo comparativo dos processos de soldagem MAG C e MAG M no ambiente automotivo. Neste contexto, o processo de soldagem MAG será utilizado para avaliar o cordão de solda em chapas de automóveis de aço carbono SAE 1020 utilizando um arame AWS A5.18 ER70S-6 de diâmetro 1,0mm para o processo MAG C e 0,8mm para o processo MAG M, com o intuito de analisar o desempenho dos dois processos através do metal base do aço e reduzir deformações na chapa. Para este estudo serão utilizadas duas amostras, uma para cada processo, de uma peça retirada de um automóvel, que serão cortadas e preparadas para serem soldadas pelos processos MAG, e em cada amostra serão definidos os parâmetros de corrente e de tensão de solda com velocidade constante. Para cada amostra soldada serão realizados ensaios por líquidos penetrantes e ensaios de dureza sucedido por uma análise microestrutural por metalografia. 2022-12-23T14:58:29Z 2022-12-23T14:58:29Z 2022-11-25 bachelorThesis WAVGENHAK, Diogo Alexandre; MELO, Sebastião Vanir Correa de. Estudo comparativo dos processos de soldagem MAG C e MAG M em funilaria automotiva. 2022. 38 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Guarapuava, 2022. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/30350 por openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Guarapuava Brasil Tecnologia em Manutenção Industrial UTFPR
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Aço - Metalurgia
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Wavgenhak, Diogo Alexandre
Melo, Sebastião Vanir Correa de
Estudo comparativo dos processos de soldagem MAG C e MAG M em funilaria automotiva
description The present study proposes a comparative study of the MAG C and MAG M welding processes in the automotive environment. In this context, the MAG welding process will be used to evaluate the weld bead in SAE 1020 carbon steel car sheets using an AWS A5.18 ER70S-6 wire with a diameter of 1.0mm for the MAG C process and 0.8mm for the MAG M process, in order to analyze the performance of the two processes through the base metal of the steel and reduce deformations in the plate. For this study, two samples will be used, one for each process, of a part taken from an automobile, which will be cut and prepared to be welded by the MAG process, and in each sample the parameters of current and voltage of welding with speed will be defined. constant. For each welded sample, liquid penetrant tests and hardness tests will be carried out, followed by a microstructural analysis by metallography.
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