Moda e economia criativa: um estudo de possibilidades

The contemporary society experiences a reversal of values, especially those that are linked to the economic sector, with levels which are high in consumption and disposal. Considering this situation, the concept of the creative economy is developing, acting in the opposite direction to this order of...

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Autor principal: Kubo, Michelle Miho
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5868
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spelling riut-1-58682020-11-09T18:45:12Z Moda e economia criativa: um estudo de possibilidades Fashion and creative economy: a study possibilities Kubo, Michelle Miho Ghizzo, Marcio Roberto Almeida, Mariana Dias de Ghizzo, Marcio Roberto Silva, Alan Kardec da Brito, Debora Mizubuti Vestuário - Indústrias Moda Artesanato Clothing and dress - Industries Fashion Handicraft CNPQ::OUTROS::DESENHO DE MODA The contemporary society experiences a reversal of values, especially those that are linked to the economic sector, with levels which are high in consumption and disposal. Considering this situation, the concept of the creative economy is developing, acting in the opposite direction to this order of capitalism. Therefore, this paper seeks to study this unorthodox branch of the economy, aimed at cultural, social and economic value by addressing its history, industries and concept and then applying it to a fashion brand with the capsule collection. In addition, it is intended to uplift the society look at the craft, which, as well as fashion design, is also a component of the creative economy sector, showing their values and bringing their definitions. And finally, apply qualitative content with the target audience of the brand, combining the best way of the two sectors of the creative economy, showing the exponent and innovative results in the clothing sector. A sociedade contemporânea vivencia uma inversão de valores, principalmente aqueles vinculados ao setor econômico, com níveis cada vez mais altos de consumo e descarte. Considerando esta situação, o conceito da economia criativa vem se desenvolvendo, atuando no sentido oposto à essa ordem do capitalismo. Portanto, busca-se neste trabalho estudar essa ramificação pouco convencional da economia, visando a valorização cultural, social e econômica, abordando seu histórico, setores e conceito e, seguidamente, aplicando-o a uma marca de moda com a coleção cápsula. Além disso, pretende-se enaltecer o olhar da sociedade para o artesanato, que assim como o design de moda, também é um setor componente da economia criativa, evidenciando seus valores e trazendo suas definições. E, por fim, aplicar pesquisas de campo de teor qualitativo, com o público-alvo da marca, para aliar da melhor maneira esses dois setores da economia criativa, objetivando um resultado expoente e inovador no setor do vestuário. 2020-11-09T18:45:12Z 2020-11-09T18:45:12Z 2015-11-23 bachelorThesis KUBO, Michelle Miho. Moda e economia criativa: um estudo de possibilidades. 2015. 171 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) — Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5868 por restrictAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Apucarana Brasil Tecnologia em Design de Moda UTFPR
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Kubo, Michelle Miho
Moda e economia criativa: um estudo de possibilidades
description The contemporary society experiences a reversal of values, especially those that are linked to the economic sector, with levels which are high in consumption and disposal. Considering this situation, the concept of the creative economy is developing, acting in the opposite direction to this order of capitalism. Therefore, this paper seeks to study this unorthodox branch of the economy, aimed at cultural, social and economic value by addressing its history, industries and concept and then applying it to a fashion brand with the capsule collection. In addition, it is intended to uplift the society look at the craft, which, as well as fashion design, is also a component of the creative economy sector, showing their values and bringing their definitions. And finally, apply qualitative content with the target audience of the brand, combining the best way of the two sectors of the creative economy, showing the exponent and innovative results in the clothing sector.
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