Estudo técnico de agregado reciclável de resíduo de construção e demolição em pavimentos de médio volume de tráfego

Most part of the destination for civil constructions waste is the landfills. These materials are generated in large volume and end up causing environmental problems. The present research had its study on graduated use of Construction and Demolition Waste in sub-base and base layers of medium traffic...

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Autor principal: Hashimoto, Thiago Kei
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/6405
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spelling riut-1-64052020-11-09T20:39:13Z Estudo técnico de agregado reciclável de resíduo de construção e demolição em pavimentos de médio volume de tráfego Technical study of recycled aggregate from construction and demolition waste in pavement of medium traffic volume Hashimoto, Thiago Kei Rodrigues, Paulo Henrique Oliveira, Adalberto Luiz Rodrigues de Oliveira, Tiago Tadeu Amaral de Rodrigues, Paulo Henrique Agregados (Materias de construção) Resíduos como material de construção Construção civil Aggregates (Building materials) Waste products as building materials Building CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL::INFRA-ESTRUTURA DE TRANSPORTES::RODOVIAS PROJETO E CONSTRUCAO Most part of the destination for civil constructions waste is the landfills. These materials are generated in large volume and end up causing environmental problems. The present research had its study on graduated use of Construction and Demolition Waste in sub-base and base layers of medium traffic volume pavement, as a way to minimize these problems. With the accomplishment of compaction and CBR test executed in laboratory from Federal Technology University of Paraná Campus Campo Mourão, it was verified a lesser optimum humidity and a bigger maximum specific apparent dry weight as the application of the residue in the mixture increased. It was also found that the CBR index reached 29,49% with the recycled aggregate content of 50%. The results obtained in this work prove the technical viability of the construction and demolition residue use in the base and sub-base layer in a medium traffic volume pavement. A maior parte da destinação dos resíduos da construção civil são aterros sanitários. Estes últimos são gerados em grande volume e acabam causando problemas ao meio ambiente. A presente pesquisa teve seu estudo na utilização graduada dos resíduos de Construção e Demolição em camadas de sub-base e base de pavimentos de médio volume de tráfego, como forma de minimizar tais problemas. Com a realização de ensaios de compactação e CBR no laboratório da Universidade Tecnológica Federal do Paraná Campus Campo Mourão, verificou-se menor umidade ótima e maior peso específico aparente seco máximo conforme o aumento de aplicação do resíduo na mistura. Verificou-se também que o índice CBR atingiu 29,49% com o teor de agregado reciclado de 50%. Os resultados obtidos no trabalho comprovaram a viabilidade técnica do uso de resíduo de construção e demolição na camada de base ou sub base de um pavimento de médio volume de tráfego. 2020-11-09T20:39:13Z 2020-11-09T20:39:13Z 2018-06-28 bachelorThesis HASHIMOTO, Thiago Kei. Estudo técnico de agregado reciclável de resíduo de construção e demolição em pavimentos de médio volume de tráfego. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia Civil) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Campo Mourão, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/6405 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Campo Mourao Brasil Departamento Acadêmico de Construção Civil Engenharia Civil UTFPR
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Hashimoto, Thiago Kei
Estudo técnico de agregado reciclável de resíduo de construção e demolição em pavimentos de médio volume de tráfego
description Most part of the destination for civil constructions waste is the landfills. These materials are generated in large volume and end up causing environmental problems. The present research had its study on graduated use of Construction and Demolition Waste in sub-base and base layers of medium traffic volume pavement, as a way to minimize these problems. With the accomplishment of compaction and CBR test executed in laboratory from Federal Technology University of Paraná Campus Campo Mourão, it was verified a lesser optimum humidity and a bigger maximum specific apparent dry weight as the application of the residue in the mixture increased. It was also found that the CBR index reached 29,49% with the recycled aggregate content of 50%. The results obtained in this work prove the technical viability of the construction and demolition residue use in the base and sub-base layer in a medium traffic volume pavement.
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