Sistema de controle de avaliação de aprendizado
The present paper presents the result of the development of an information system for teachers that need assistance in the processes of preparation,correction and analysis of the evaluations. It is very common that some teachers ignore the result of their evaluations after their formalization in the...
Autor principal: | Costa, Edilson Fernandes da |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/6451 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-6451 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-64512020-11-09T20:51:36Z Sistema de controle de avaliação de aprendizado Costa, Edilson Fernandes da Roberto, Rafael Liberato Desenvolvimento de sistemas Sistemas de recuperação da informação Development system Information storage and retrieval systems Tecnologia em Sistemas para Internet The present paper presents the result of the development of an information system for teachers that need assistance in the processes of preparation,correction and analysis of the evaluations. It is very common that some teachers ignore the result of their evaluations after their formalization in the specific documents. This occurs primarily due to lack of time to perform an analysis of these results. Moreover, more tools are needed to assist in the development of the evaluative process. Thus, the developed system aims to facilitate the work of teachers in three moments: in the process of preparation of evaluations, by providing means so that question lists are quickly prepared; in the process of correction, by assisting the attribution of values; and in the analysis of performance, enabling mechanisms for the teachers to analyze the results of their students and allowing the detection and correction of possible deviations, thus improving their planning in the classroom. Este trabalho apresenta o resultado do desenvolvimento de um sistema de informação voltado para professores que necessitam de auxilio no processo de elaboração, correção e análise das avaliações. É muito comum que alguns professores ignorem o resultado de suas avaliações logo após sua formalização nos documentos específicos, isso acontece principalmente pela falta de tempo em realizar uma análise desses resultados, além disso é necessário mais ferramentas que auxiliem no desenvolvimento do trabalho avaliativo. Assim o sistema desenvolvido visa agilizar o trabalho do professor em três momentos: no processo de elaboração das avaliações, fornecendo meios para que listas de questões sejam rapidamente elaboradas; no processo de correção, auxiliando na atribuição de valores; e na análise do desempenho,possibilitando mecanismos para que o professor analise os resultados de seus alunos e possa detectar e corrigir possíveis desvios, melhorarando o seu planejamento em sala de aula. 2020-11-09T20:51:36Z 2020-11-09T20:51:36Z 2011-11-24 bachelorThesis COSTA, Edilson Fernandes da. Sistema de controle de avaliação de aprendizado. 2011. 54 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Campo Mourão, 2011. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/6451 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Campo Mourao |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Desenvolvimento de sistemas Sistemas de recuperação da informação Development system Information storage and retrieval systems Tecnologia em Sistemas para Internet |
spellingShingle |
Desenvolvimento de sistemas Sistemas de recuperação da informação Development system Information storage and retrieval systems Tecnologia em Sistemas para Internet Costa, Edilson Fernandes da Sistema de controle de avaliação de aprendizado |
description |
The present paper presents the result of the development of an information system for teachers that need assistance in the processes of preparation,correction and analysis of the evaluations. It is very common that some teachers ignore the result of their evaluations after their formalization in the specific documents. This occurs primarily due to lack of time to perform an analysis of these results. Moreover, more tools are needed to assist in the development of the evaluative process. Thus, the developed system aims to
facilitate the work of teachers in three moments: in the process of preparation of
evaluations, by providing means so that question lists are quickly prepared; in
the process of correction, by assisting the attribution of values; and in the analysis of performance, enabling mechanisms for the teachers to analyze the results of their students and allowing the detection and correction of possible deviations, thus improving their planning in the classroom. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Costa, Edilson Fernandes da |
author_sort |
Costa, Edilson Fernandes da |
title |
Sistema de controle de avaliação de aprendizado |
title_short |
Sistema de controle de avaliação de aprendizado |
title_full |
Sistema de controle de avaliação de aprendizado |
title_fullStr |
Sistema de controle de avaliação de aprendizado |
title_full_unstemmed |
Sistema de controle de avaliação de aprendizado |
title_sort |
sistema de controle de avaliação de aprendizado |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
COSTA, Edilson Fernandes da. Sistema de controle de avaliação de aprendizado. 2011. 54 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Campo Mourão, 2011. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/6451 |
_version_ |
1805316137939894272 |
score |
10,814766 |