Design de inovação social: projetando esperança

The objective of this work was to design a system geared to children's furniture under Home Moses, in the city of Curitiba. This proposal focused on user-centered design, emphasizing concepts, the relevance of social design and the designer's role in this process. Was developed to design a...

ver descrição completa

Principais autores: Matoso, Jéssica Caroline de Assis, Silva, Luciana Vicente da
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7732
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-7732
recordtype dspace
spelling riut-1-77322020-11-11T12:15:13Z Design de inovação social: projetando esperança Matoso, Jéssica Caroline de Assis Silva, Luciana Vicente da Mendes, Mariuze Dunajski Medeiros, Jusméri Projeto de produto Mobiliário - Projetos Mobiliário para crianças Product design Furniture design Children's furniture Design The objective of this work was to design a system geared to children's furniture under Home Moses, in the city of Curitiba. This proposal focused on user-centered design, emphasizing concepts, the relevance of social design and the designer's role in this process. Was developed to design a system that favors the interaction of children in the common area of the shelter, which is playful, interactive, efficient and maintain identity with childhood. The proposal was based on the book "The Chronicles of Narnia" in the passage where a child enters the wardrobe and meets another world, a world of fantasies and dreams. Thus we developed a mobile modular, which functions as wardrobe, individual, where each child can put out your fantasies and dreams, developing mentally. O objetivo deste trabalho foi projetar um sistema mobiliário voltado às crianças do abrigo Lar Moisés, na cidade de Curitiba. A presente proposta focou no design centrado no usuário, ressaltando conceitos, a relevância do design social e o papel do designer neste processo. Foi desenvolvido o projeto de um sistema que favoreça a interação das crianças no espaço comum do abrigo, que seja lúdico, interativo, eficiente e mantenha identidade com o universo infantil. A proposta foi baseada no livro “As Crônicas de Nárnia”, na passagem onde uma criança entra no guarda roupa e conhece outro mundo, um mundo de fantasias e sonhos. Desse modo foi desenvolvido um móvel modular, que funciona como guarda roupa, individual, onde cada criança poderá colocar para fora suas fantasias e sonhos, desenvolvendo-se mentalmente. 2020-11-11T12:15:13Z 2020-11-11T12:15:13Z 2013-04-23 bachelorThesis MATOSO, Jéssica Caroline de Assis; SILVA, Luciana Vicente da. Design de inovação social: projetando esperança. 2013. 143 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7732 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Desenho Industrial
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Projeto de produto
Mobiliário - Projetos
Mobiliário para crianças
Product design
Furniture design
Children's furniture
Design
spellingShingle Projeto de produto
Mobiliário - Projetos
Mobiliário para crianças
Product design
Furniture design
Children's furniture
Design
Matoso, Jéssica Caroline de Assis
Silva, Luciana Vicente da
Design de inovação social: projetando esperança
description The objective of this work was to design a system geared to children's furniture under Home Moses, in the city of Curitiba. This proposal focused on user-centered design, emphasizing concepts, the relevance of social design and the designer's role in this process. Was developed to design a system that favors the interaction of children in the common area of the shelter, which is playful, interactive, efficient and maintain identity with childhood. The proposal was based on the book "The Chronicles of Narnia" in the passage where a child enters the wardrobe and meets another world, a world of fantasies and dreams. Thus we developed a mobile modular, which functions as wardrobe, individual, where each child can put out your fantasies and dreams, developing mentally.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
author Matoso, Jéssica Caroline de Assis
Silva, Luciana Vicente da
author_sort Matoso, Jéssica Caroline de Assis
title Design de inovação social: projetando esperança
title_short Design de inovação social: projetando esperança
title_full Design de inovação social: projetando esperança
title_fullStr Design de inovação social: projetando esperança
title_full_unstemmed Design de inovação social: projetando esperança
title_sort design de inovação social: projetando esperança
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation MATOSO, Jéssica Caroline de Assis; SILVA, Luciana Vicente da. Design de inovação social: projetando esperança. 2013. 143 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7732
_version_ 1805320708084989952
score 10,814766