Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança

This project's main objective is to design a cabinet for storing toys, focusing on stimulating cognitive and psychological development of children 4-6 years. With the theoretical research on child development and their relationships in ways of learning and how the interactions occur with the wo...

ver descrição completa

Autor principal: Kuchani, Alexandre de Freitas
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7736
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-7736
recordtype dspace
spelling riut-1-77362020-11-11T12:15:23Z Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança Kuchani, Alexandre de Freitas Ferreira, Adriana da Costa Mobiliário - Projetos Mobiliário para crianças Brinquedos Furniture design Children's furniture Toys Design This project's main objective is to design a cabinet for storing toys, focusing on stimulating cognitive and psychological development of children 4-6 years. With the theoretical research on child development and their relationships in ways of learning and how the interactions occur with the world, along with ergonomic studies, studies of color, shape and materials, we obtained qualitative data, together with research with the user and market for the elaboration of a concept or design requirements, which describes what features, such as formal shape, colors and features that the final product should have, the best way to achieve the central objective of the project. The more theoretical research shows that for the new product can indeed stimulate cognitive development and psychological to your audience, you should create a factor of playful interaction with the child, causing her to feel motivated to use and exercising the various points that the final product can, from its features, make the child work, such as: organization of toys; spatial notion, handling and transportation of the product, fittings and assemblies; visual aspects, playfulness, and Finally playing, it's what makes the child and try to motivate them to practice the act of storing toys, and without the direct intervention of the adult, since the product is designed to use only the child. At the end of the work with the concept and technical drawings completed, there is the opportunity of completing the product, with prototyping and task analysis product with children in order to determine strengths and weaknesses, then wounded a final version product that will guarantee a positive result complete with respect to the objectives initially proposed. Este projeto tem como objetivo principal, o de projetar um móvel para guardar brinquedos, focando em estimular o desenvolvimento cognitivo e psicológico de crianças de 4 a 6 anos. Com a pesquisa teórica sobre o desenvolvimento infantil e suas relações de formas de aprendizado e de que forma ocorrem as interações com o mundo, juntamente com estudos ergonômicos, estudos de cores, de forma e de materiais, obtiveram-se dados qualitativos, juntamente com pesquisa com o usuário e de mercado, para a elaboração de uma conceituação, ou requisitos de projetos, que descreve quais características, como configuração formal, cores e aspectos que o produto final deverá ter, para alcançar da melhor forma o objetivo central do projeto. O referencial teórico mais a pesquisa mostra que, para que o novo produto possa de fato estimular o desenvolvimento cognitivo e psicológico a seu público-alvo, deve criar um fator de interação lúdica com a criança, fazendo com que ela se sinta motivada a utilizar e a exercitar os diversos pontos que o produto final consegue, a partir de suas características, fazer com que a criança trabalhe, como por exemplo: organização dos brinquedos; noção espacial; movimentação e locomoção do produto; encaixes e montagens; aspectos visuais; ludicidade; e por fim o brincar, pois é o que faz com que a criança experimente e se motive para praticar o ato de guardar brinquedos, e sem a intervenção direta do adulto, visto que o produto é pensado para a utilização somente da criança. Ao final do trabalho, com o conceito e desenhos técnicos finalizados, existe a oportunidade da conclusão do produto, com a confecção do protótipo e a análise de tarefa do produto com crianças, a fim de verificar pontos positivos e negativos, chagando então a uma versão final do produto que garantirá um resultado positivo completo com relação aos objetivos propostos inicialmente. 5000 2020-11-11T12:15:23Z 2011-11-09 bachelorThesis KUCHANI, Alexandre de Freitas. Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança. 2011. 110 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2011. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7736 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Desenho Industrial
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Mobiliário - Projetos
Mobiliário para crianças
Brinquedos
Furniture design
Children's furniture
Toys
Design
spellingShingle Mobiliário - Projetos
Mobiliário para crianças
Brinquedos
Furniture design
Children's furniture
Toys
Design
Kuchani, Alexandre de Freitas
Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança
description This project's main objective is to design a cabinet for storing toys, focusing on stimulating cognitive and psychological development of children 4-6 years. With the theoretical research on child development and their relationships in ways of learning and how the interactions occur with the world, along with ergonomic studies, studies of color, shape and materials, we obtained qualitative data, together with research with the user and market for the elaboration of a concept or design requirements, which describes what features, such as formal shape, colors and features that the final product should have, the best way to achieve the central objective of the project. The more theoretical research shows that for the new product can indeed stimulate cognitive development and psychological to your audience, you should create a factor of playful interaction with the child, causing her to feel motivated to use and exercising the various points that the final product can, from its features, make the child work, such as: organization of toys; spatial notion, handling and transportation of the product, fittings and assemblies; visual aspects, playfulness, and Finally playing, it's what makes the child and try to motivate them to practice the act of storing toys, and without the direct intervention of the adult, since the product is designed to use only the child. At the end of the work with the concept and technical drawings completed, there is the opportunity of completing the product, with prototyping and task analysis product with children in order to determine strengths and weaknesses, then wounded a final version product that will guarantee a positive result complete with respect to the objectives initially proposed.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
author Kuchani, Alexandre de Freitas
author_sort Kuchani, Alexandre de Freitas
title Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança
title_short Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança
title_full Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança
title_fullStr Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança
title_full_unstemmed Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança
title_sort móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation KUCHANI, Alexandre de Freitas. Móvel para guardar brinquedos: estímulo para o desenvolvimento cognitivo e psicológico da criança. 2011. 110 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2011.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7736
_version_ 1703206074461454336
score 10,966579