Convergências e divergências do discurso proposto pela marca Kenzo para o fragrante Flower by Kenzo
This research presents a brief proposal for a study on the perfume Flower by Kenzo. Is sought to explore the background and context in which the artifact is inserted. Is also sought to explore the design tool as a way of language, communication and expression. Concepts related to the senses and syne...
Autor principal: | Araujo, Thais |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7772 |
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riut-1-77722020-11-11T12:17:22Z Convergências e divergências do discurso proposto pela marca Kenzo para o fragrante Flower by Kenzo Araujo, Thais França, Maureen Schaefer Sites da Web - Desenvolvimento Inclusão digital Idosos Web site development Digital divide Older people Design This research presents a brief proposal for a study on the perfume Flower by Kenzo. Is sought to explore the background and context in which the artifact is inserted. Is also sought to explore the design tool as a way of language, communication and expression. Concepts related to the senses and synesthesia as a form of language objects were also explored in order to make the user experience more rich and complete. For this, is resorted to the kinesthetic reading and bottle of perfume Flower by Kenzo. This reading, performed by 40 women, occurred in the experimental format in order to compare the convergent and divergent points between the official discourse of perfume and free interpretations of the participants. Perfume bottles, as well as other design products, allow us to observe and understand the world in which we live. Esta pesquisa apresenta uma breve proposta de estudo sobre o perfume Flower by Kenzo. Buscou-se explorar o histórico e o contexto em que o artefato está inserido. Procurou-se abordar a ferramenta de design como forma de linguagem, comunicação e expressão. Também foram explorados conceitos relativos aos sentidos e a sinestesia como forma de linguagem dos objetos, a fim de tornar a experiência do usuário mais rica e completa. Para isso, recorreu-se à leitura sinestésica do perfume e do frasco Flower by Kenzo. Esta leitura, realizada por 40 mulheres, ocorreu no formato de experimento, a fim de comparar os pontos convergentes e divergentes entre o discurso oficial do perfume e as interpretações livres das participantes. Os frascos de perfume, assim como outros produtos do design, permitem observar e compreender o mundo em que vivemos. 2020-11-11T12:17:21Z 2020-11-11T12:17:21Z 2014-03-06 bachelorThesis ARAUJO, Thais. Convergências e divergências do discurso proposto pela marca Kenzo para o fragrante Flower by Kenzo. 2014. 132 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7772 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Desenho Industrial |
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Sites da Web - Desenvolvimento Inclusão digital Idosos Web site development Digital divide Older people Design |
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This research presents a brief proposal for a study on the perfume Flower by Kenzo. Is sought to explore the background and context in which the artifact is inserted. Is also sought to explore the design tool as a way of language, communication and expression. Concepts related to the senses and synesthesia as a form of language objects were also explored in order to make the user experience more rich and complete. For this, is resorted to the kinesthetic reading and bottle of perfume Flower by Kenzo. This reading, performed by 40 women, occurred in the experimental format in order to compare the convergent and divergent points between the official discourse of perfume and free interpretations of the participants. Perfume bottles, as well as other design products, allow us to observe and understand the world in which we live. |
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ARAUJO, Thais. Convergências e divergências do discurso proposto pela marca Kenzo para o fragrante Flower by Kenzo. 2014. 132 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. |
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