VIS - Vehicle Inclination Solution
This graduation thesis has as main objective the analysis of the usage of several sensor devices such as accelerometer, gyroscope and magnetometer in order to measure two-axis inclination (pitch and roll) and other data for Off-Road vehicles. The project will be developed during the author’s interns...
Autor principal: | Neiva, Eduardo Cabral Resende |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Inglês |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/8129 |
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riut-1-81292020-11-11T13:41:44Z VIS - Vehicle Inclination Solution Neiva, Eduardo Cabral Resende Renaux, Douglas Paulo Bertrand Renaux, Douglas Paulo Bertrand ., . ., . Sistemas embarcados (Computadores) Detectores Veículos Giroscópios Embedded computer systems Detectors Vehicles Gyroscopes CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO This graduation thesis has as main objective the analysis of the usage of several sensor devices such as accelerometer, gyroscope and magnetometer in order to measure two-axis inclination (pitch and roll) and other data for Off-Road vehicles. The project will be developed during the author’s internship in a German company, named ZF Friedrichshafen AG. A study will be conducted concerning the usage of several sensors acting separately and mutually by applying mathematical methods of sensor fusion. As an expected result, the individual and combined efficacy analysis of these sensors for the inclination measurement on off-road vehicles will be delineated. The project will use sensors and equipment provided by Freescale® and Murata®. The development will be conducted in Friedrichshafen, Germany and will last six months. Este trabalho de conclusão tem como objetivo principal a análise da utilização de sensores do tipo acelerômetro, giroscópio e magnetômetro para a medição de inclinação em duas dimensões e outros dados para veículos do tipo fora de estrada. Este trabalho será desenvolvindo durante o estágio do autor em uma empresa alemã, chamada ZF Friedrichshafen AG. Por meio da utilização de diferentes sensores atuando de maneira isolada e utilizando-se de métodos matemáticos para a análise conjunta destes sensores, será conduzido um estudo de métodos de fusão dos dados destes sensores. Por meio deste estudo, poderá ser observada a eficácia individual e conjunta desses sensores para aplicações na medição de inclinação para veículos fora de estrada. O trabalho utilizará os sensores e equipamentos fornecidos pela Freescale® e Murata®. O projeto terá duração de seis meses e será conduzido em Friedrichshafen, Alemanha. 2020-11-11T13:41:44Z 2020-11-11T13:41:44Z 2015-07-09 bachelorThesis NEIVA, Eduardo Cabral Resende. VIS - Vehicle Inclination Solution. 2015. 15 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia de Computação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/8129 eng restrictAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Graduação em Engenharia de Computação UTFPR |
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Sistemas embarcados (Computadores) Detectores Veículos Giroscópios Embedded computer systems Detectors Vehicles Gyroscopes CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO Neiva, Eduardo Cabral Resende VIS - Vehicle Inclination Solution |
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This graduation thesis has as main objective the analysis of the usage of several sensor devices such as accelerometer, gyroscope and magnetometer in order to measure two-axis inclination (pitch and roll) and other data for Off-Road vehicles. The project will be developed during the author’s internship in a German company, named ZF Friedrichshafen AG. A study will be conducted concerning the usage of several sensors acting separately and mutually by applying mathematical methods of sensor fusion. As an expected result, the individual and combined efficacy analysis of these sensors for the inclination measurement on off-road vehicles will be delineated. The project will use sensors and equipment provided by Freescale® and Murata®. The development will be conducted in Friedrichshafen, Germany and will last six months. |
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