Análise da estabilização de solo expansivo em plataforma ferroviária
The present study presents an analysis of stabilization of an expasive soils through a study of case of the path of the railway Marigá-Paranaguá that passes by Araucária, metropolitan area of Curitiba. The study consists in a geological characterization founded in a theoretical framework about the p...
Principais autores: | Nakashima, Carlos Henrique, Saito, Letícia Akemi, Hella, Matheus |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/8303 |
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riut-1-83032020-11-11T14:21:10Z Análise da estabilização de solo expansivo em plataforma ferroviária Nakashima, Carlos Henrique Saito, Letícia Akemi Hella, Matheus Izzo, Ronaldo Luis dos Santos Solos - Análise Física do solo Soils - Analysis Soil Physics Engenharia de Produção Civil The present study presents an analysis of stabilization of an expasive soils through a study of case of the path of the railway Marigá-Paranaguá that passes by Araucária, metropolitan area of Curitiba. The study consists in a geological characterization founded in a theoretical framework about the phiscal ratios and on tests in camp and laboratory. The sequency was based in computacional dimensioning, through Bishop's Method, considering the possible solutions to the problem. At the end of the analisys, the results compares the diferent solutions in terms of safety factor and, together with the particutarities of execution, enough data is given for the decision to be made. O presente trabalho apresenta uma análise da estabilização de solos expansivos através de um estudo de caso do trecho da ferrovia Maringá-Paranaguá que passa por Araucária, região metropolitana de Curitiba. O estudo consiste em uma caracterização geológica que se baseou em um referencial teórico sobre os índices físicos e em ensaios de campo e laboratoriais. A sequência foi baseada em dimensionamento computacional, através do método de Bishop, contemplando as possíveis soluções para o problema. Ao fim das análises, o resultado encontrado compara as diferentes soluções em termos de fator de segurança e, em conjunto com as peculiaridades de execução, são fornecidos dados suficientes para a tomada de decisão. 2020-11-11T14:21:10Z 2020-11-11T14:21:10Z 2014-03-21 bachelorThesis NAKASHIMA, Carlos Henrique; SAITO, Letícia Akemi; HELLA, Matheus. Análise da estabilização de solo expansivo em plataforma ferroviária. 2014. 115 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/8303 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Construção Civil |
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Solos - Análise Física do solo Soils - Analysis Soil Physics Engenharia de Produção Civil |
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The present study presents an analysis of stabilization of an expasive soils through a study of case of the path of the railway Marigá-Paranaguá that passes by Araucária, metropolitan area of Curitiba. The study consists in a geological characterization founded in a theoretical framework about the phiscal ratios and on tests in camp and laboratory. The sequency was based in computacional dimensioning, through Bishop's Method, considering the possible solutions to the problem. At the end of the analisys, the results compares the diferent solutions in terms of safety factor and, together with the particutarities of execution, enough data is given for the decision to be made. |
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NAKASHIMA, Carlos Henrique; SAITO, Letícia Akemi; HELLA, Matheus. Análise da estabilização de solo expansivo em plataforma ferroviária. 2014. 115 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. |
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