Análise de desgaste de componentes de cobre utilizados em sistemas de transportadores aéreos

The aim of this work is to analyze the excessive wear observed in electrical components used in rail guided vehicles systems. The work is divided in two parts: the characterization of the components and the building of a electromechanical system able to simulate such wear. Hardness and roughness mea...

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Principais autores: Silva, Luciana Correia da, Ribeiro, Rodrigo Felipe
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9565
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spelling riut-1-95652020-11-12T13:43:22Z Análise de desgaste de componentes de cobre utilizados em sistemas de transportadores aéreos Silva, Luciana Correia da Ribeiro, Rodrigo Felipe Villanova, Rodrigo Lupinacci Automação industrial Controladores programáveis Sistemas eletrônicos Resistência de materiais Manufacturing automation Programmable controllers Electronic systems Strength of materials Tecnologia em Mecatrônica Industrial The aim of this work is to analyze the excessive wear observed in electrical components used in rail guided vehicles systems. The work is divided in two parts: the characterization of the components and the building of a electromechanical system able to simulate such wear. Hardness and roughness measurements and microstructural analyses showed significant differences between new and worn components, allowing conclude that adhesive wear is the key player in the deterioration of materials. The automated system for simulation of wear has been tested and will be used to test possible solutions that could reduce wear of electrical components, without compromising the productivity of the assembly line. O objetivo deste trabalho é a análise do desgaste excessivo observado em componentes elétricos aplicados em transportadores aéreos industriais. O trabalho se divide em duas partes: A caracterização dos materiais e a construção de um sistema eletromecânico capaz de simular este desgaste. Medidas de microdureza, rugosidade e análises microestruturais revelaram diferenças significativas entre os componentes novos e desgastados, permitindo-se concluir que o desgaste adesivo é o principal atuante na deterioração dos materiais. O sistema automatizado de simulação de desgaste foi testado e será utilizado para testar possíveis soluções, visando diminuir o desgaste dos conectores de cobre, sem comprometer a produtividade da linha de montagem. 5000 2020-11-12T13:43:22Z 2013-05-09 bachelorThesis SILVA, Luciana Correia da; RIBEIRO, Rodrigo Felipe. Análise de desgaste de componentes de cobre utilizados em sistemas de transportadores aéreos. 2013. 82 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9565 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Eletrotécnica
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
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language Português
topic Automação industrial
Controladores programáveis
Sistemas eletrônicos
Resistência de materiais
Manufacturing automation
Programmable controllers
Electronic systems
Strength of materials
Tecnologia em Mecatrônica Industrial
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Tecnologia em Mecatrônica Industrial
Silva, Luciana Correia da
Ribeiro, Rodrigo Felipe
Análise de desgaste de componentes de cobre utilizados em sistemas de transportadores aéreos
description The aim of this work is to analyze the excessive wear observed in electrical components used in rail guided vehicles systems. The work is divided in two parts: the characterization of the components and the building of a electromechanical system able to simulate such wear. Hardness and roughness measurements and microstructural analyses showed significant differences between new and worn components, allowing conclude that adhesive wear is the key player in the deterioration of materials. The automated system for simulation of wear has been tested and will be used to test possible solutions that could reduce wear of electrical components, without compromising the productivity of the assembly line.
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