A relevância do celular no ambiente escolar
The present study presents a questionnaire survey about the use of mobile phones in a school in the city of Londrina-Pr, considering the circumstances of use and the posture of students and teachers regarding the subject. It also discusses the importance of working with mobile technologies in teachi...
Autor principal: | Martins, Daiane Aparecida |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20295 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20295 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-202952020-11-24T13:11:22Z A relevância do celular no ambiente escolar The relevance of the cell phone in the school environment Martins, Daiane Aparecida Barbeta, Claudia de Faria Barbeta, Claudia de Faria Santos, Givan José Ferreira dos Rocha, Zenaide de Fátima Dante Correia Ensino - Meios auxiliares Sistemas de comunicação móvel Telefone celular Política pública Teaching - Aids and devices Mobile communication systems Cell phones Public policy CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL The present study presents a questionnaire survey about the use of mobile phones in a school in the city of Londrina-Pr, considering the circumstances of use and the posture of students and teachers regarding the subject. It also discusses the importance of working with mobile technologies in teaching learning processes, as well as the relevance of hybrid teaching, active methodologies and public investment policies in infrastructure and teacher training so that there is a contextualized teaching to the reality of the student. At the end of the course, a comparative analysis of the questionnaires of students and teachers is carried out, considering the ideas proposed by the authors in question. O presente estudo apresenta um levantamento, por meio de questionários, acerca do uso de aparelhos de celular em uma escola da cidade de Londrina-Pr, levando-se em consideração as circunstâncias do uso e a postura dos alunos e professores em relação ao assunto. Aborda também a importância do trabalho com as tecnologias móveis nos processos de ensino aprendizagem, bem como a relevância do ensino híbrido, das metodologias ativas e das políticas públicas de investimento em infraestrutura e formação de professores para que haja um ensino contextualizado à realidade do discente. Em sua finalização é feita uma análise comparativa dos questionários dos alunos e professores, levando-se em consideração as ideias propostas pelos autores em referência. 2020-11-24T13:11:22Z 2020-11-24T13:11:22Z 2017-06-15 specializationThesis MARTINS, Daiane Aparecida. A relevância do celular no ambiente escolar. 2017. 45 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Londrina, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20295 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Londrina Brasil Ensino e Tecnologia UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Ensino - Meios auxiliares Sistemas de comunicação móvel Telefone celular Política pública Teaching - Aids and devices Mobile communication systems Cell phones Public policy CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL |
spellingShingle |
Ensino - Meios auxiliares Sistemas de comunicação móvel Telefone celular Política pública Teaching - Aids and devices Mobile communication systems Cell phones Public policy CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL Martins, Daiane Aparecida A relevância do celular no ambiente escolar |
description |
The present study presents a questionnaire survey about the use of mobile phones in a school in the city of Londrina-Pr, considering the circumstances of use and the posture of students and teachers regarding the subject. It also discusses the importance of working with mobile technologies in teaching learning processes, as well as the relevance of hybrid teaching, active methodologies and public investment policies in infrastructure and teacher training so that there is a contextualized teaching to the reality of the student. At the end of the course, a comparative analysis of the questionnaires of students and teachers is carried out, considering the ideas proposed by the authors in question. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Martins, Daiane Aparecida |
author_sort |
Martins, Daiane Aparecida |
title |
A relevância do celular no ambiente escolar |
title_short |
A relevância do celular no ambiente escolar |
title_full |
A relevância do celular no ambiente escolar |
title_fullStr |
A relevância do celular no ambiente escolar |
title_full_unstemmed |
A relevância do celular no ambiente escolar |
title_sort |
relevância do celular no ambiente escolar |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
MARTINS, Daiane Aparecida. A relevância do celular no ambiente escolar. 2017. 45 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Londrina, 2017. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20295 |
_version_ |
1805305928735522816 |
score |
10,814766 |