Brincando para aprender: a base da educação
This work had as its theme, the knowledge of the faculty in relation to the learning method, emphasizing the day to day of the teachers in the classroom, and the insertion of this method in all disciplines. The research was done with teachers from several areas of a private school. Through action re...
Autor principal: | Marasca, Izabelle da Rosa |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/29112 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-29112 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-291122022-07-29T06:05:25Z Brincando para aprender: a base da educação Playing to learn: the basis of education Marasca, Izabelle da Rosa Brandão, Henry Charles Albert David Naidoo Terroso de Mendonça Brandão, Henry Charles Albert David Naidoo Terroso de Mendonça Andrade, Zinara Marcet de Descrovi, Elizabete Genedir Jogos educativos Aprendizagem Ensino Educational games Learning Teaching CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO This work had as its theme, the knowledge of the faculty in relation to the learning method, emphasizing the day to day of the teachers in the classroom, and the insertion of this method in all disciplines. The research was done with teachers from several areas of a private school. Through action research, he sought to understand the relationship of the teacher in the classroom when it comes to the issue of playfulness, recognizing it as an important pedagogical tool in the cognitive, social and affective development of the student. The method can be inserted as a facilitator in the assimilation of the proposed knowledge, since the games and games help the learner assimilate the content and the proposed concepts more easily. It allows the learner, the knowledge of therules, the awakening of the imagination, the elevation of their self-esteem and the improvement of the school conviviality. It was concluded that playfulness as a pedagogical proposal is essential in learning, and will become more frequent in the class rooms and each day is being innovated. Este trabalho tem como temática, o conhecimento do corpo docente em relação ao método de aprendizagem da ludicidade em sala de aula enfatizando o dia a dia dos professores em sala de aula, e a inserção desse método em todas as disciplinas. A pesquisa foi feita com professores de diversas áreas de uma escola de ensino privado. Mediante a pesquisa-ação, buscou compreender a relação do professor em sala de aula quando se trata do assunto ludicidade, reconhecendo-o como um instrumento pedagógico importante no desenvolvimento cognitivo, social e afetivo do estudante. O método pode ser inserido como facilitadora na assimilação do conhecimento proposto, uma vez que os jogos e brincadeiras auxiliam o educando a assimila com mais facilidade o conteúdo e os conceitos propostos. Permite ao educando, o conhecimento das regras, o desperta da imaginação, a elevação da sua autoestima e o melhoramento do convívio escolar. Concluiu-se que a ludicidade como proposta pedagógica é essencial na aprendizagem, e tornará cada vez mais frequente dentro das salas de aulas e a cada dia vai se inovando. 2022-07-28T12:10:59Z 2022-07-28T12:10:59Z 2018-09-19 specializationThesis MARASCA, Izabelle da Rosa. Brincando para aprender: a base da educação. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Práticas Educacionais em Ciências e Pluralidades) - Universidade Tecnológica do Paraná, Dois Vizinhos, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/29112 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Dois Vizinhos Brasil Especialização em Práticas Educacionais em Ciências e Pluralidade UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Jogos educativos Aprendizagem Ensino Educational games Learning Teaching CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Jogos educativos Aprendizagem Ensino Educational games Learning Teaching CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Marasca, Izabelle da Rosa Brincando para aprender: a base da educação |
description |
This work had as its theme, the knowledge of the faculty in relation to the learning method, emphasizing the day to day of the teachers in the classroom, and the insertion of this method in all disciplines. The research was done with teachers from several areas of a private school. Through action research, he sought to understand the relationship of the teacher in the classroom when it comes to the issue of playfulness, recognizing it as an important pedagogical tool in the cognitive, social and affective development of the student. The method can be inserted as a facilitator in the assimilation of the proposed knowledge, since the games and games help the learner assimilate the content and the proposed concepts more easily. It allows the learner, the knowledge of therules, the awakening of the imagination, the elevation of their self-esteem and the improvement of the school conviviality. It was concluded that playfulness as a pedagogical proposal is essential in learning, and will become more frequent in the class rooms and each day is being innovated. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Marasca, Izabelle da Rosa |
author_sort |
Marasca, Izabelle da Rosa |
title |
Brincando para aprender: a base da educação |
title_short |
Brincando para aprender: a base da educação |
title_full |
Brincando para aprender: a base da educação |
title_fullStr |
Brincando para aprender: a base da educação |
title_full_unstemmed |
Brincando para aprender: a base da educação |
title_sort |
brincando para aprender: a base da educação |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2022 |
citation |
MARASCA, Izabelle da Rosa. Brincando para aprender: a base da educação. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Práticas Educacionais em Ciências e Pluralidades) - Universidade Tecnológica do Paraná, Dois Vizinhos, 2018. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/29112 |
_version_ |
1805452810200809472 |
score |
10,814766 |